غنی طالبان را به حمله تروریستی در لغمان متهم کرد

عضو شوید
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طالبان را به حمله تروریستی در ولایت لغمان متهم نمود.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور افغانستان حمله مرگبار طالبان بر کاروان والی ولایت لغمان را محکوم کرده این اقدام طالبان را حمله تروریستی دانست.

اشرف غنی فعلاً در قطر قرار دارد و در آنجا از حمله بر نیروهای رحمت الله یارمل والی لغمان آگاه گردید که در اثر این حمله تروریستی به اطفال نیز آسیب رسیده است. رئیس جمهور افغانستان این حمله را تروریستی دانسته اظهار داشت که هیچگاه طالبان از طریق فشار و زور به هدف های شوم خود نخواهد رسید. فقط یگانه راه رسید به تامین امنیت در کشور- صلح و آتش بس عمومی است.

 طالبان هم جنگ می کنند و هم از صلح صحبت دارند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان هم جنگ می کنند و هم از صلح صحبت دارند

رئیس جمهور افغانستان به همه خانواده ها و نزدیکان  کشته شده گان این حمله تروریستی همدردی خود را ابراز نموده و از پروردگار عالم برای مجروحین شفا عاجل استدعا نمود.

طالبان با اشاره به سفر اخیر «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در رأس یک هیئت بلندپایه به اسلام‌آباد افزود: روند صلح از کنترل اشرف غنی خارج شده است و همه چیز بر خلاف میل او و تیمش جریان دارد؛ از همین جهت است که گروه‌های وابسته به غنی در رسانه‌ها نیز برای تخریب روند صلح سخن می‌گویند.

باید افزود: در بخش صلح همه چیز را رقیب غنی یعنی عبدالله در اختیار گرفته است؛ سیاسیون، اپوزیسیون و دیگر گروه‌ها نیز در این مورد مخالف غنی و همنوا با عبدالله به نظر می‌رسند که این به معنای ناتوان شدن بیشتر ارگ است.

پیش از این نیز رسانه‌ها از اختلاف رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در روند صلح گزارش داده و نوشته بودند که سفر عبدالله به پاکستان و استقبال و پروتکل دیپلماتیکی که برای وی چیده شده بود موجب ناراحتی غنی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала