ایجاد موانع توسط معترضان در پایتخت قرقیزستان + ویدیو

© Sputnik / Tabyldy Kadyrbekov /  مراجعه به بانک تصاویر ایجاد موانع توسط معترضان در پایتخت قرقیزستان + ویدیو
ایجاد موانع توسط معترضان در پایتخت قرقیزستان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معترضان در مرکز شهر بیشکک، پایتخت قرقیزستان شدیدا با پولیس درگیر اند در برخی از مناطق بیشکک، نیروهای امنیتی در زیر هجوم معترضان عقب‌نشینی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز (دوشنبه، ۵ اکتوبر) درگیری بین معترضان و پولیس در پایتخت قرقیزستان شدت گرفت، معترضین در خیابا‌ن‌های مرکزی در حال ایجاد موانع هستند. آنها همچنین کوکتل مولوتف را به سوی گروهی از نیروهای امنیتی انداختند که ویدیوی این حادثه توسط اسپوتنیک قرقیزستان منتشر شده است.

در ویدیو دیده می‌شود که چگونه یک کوکتل مولوتف که به سمت پولیس پرتاب می‌شود به تیر پست برخورد کرده و منفجر می‌شود؛ نیروهای امنیتی آتش را خاموش می‌کنند.

معترضانی که چوب، سیخ و تکه‌های سنگ در دست دارند، به موترهای پولیس حمله می‌کنند که دست‌کم یکی از آنها را به آتش کشیده اند.

همچنین، در بعضی از نقاط، معترضان شروع به ساختن دیوار از سطل‌های زباله و تکه‌های حصار فلزی کردند که ظاهراً در بعضی از سایت‌های ساختمانی از زمین تکه پاره شده است.

درگیری‌ها میان معترضان و پولیس از ۵ اکتبر در مرکز بیشکک آغاز شد. نیروهای امنیتی از نارنجک‌های فلش بنگ و گاز اشک‌آور استفاده کردند و همچنین از موترهای آب کمک گرفتند.

وزارت امور داخله جمهوری قرقیزستان تأکید کرد که تصمیم به پراکنده‌کردن تجمع به دلیل اقدامات تهاجمی معترضان گرفته شده است.

در جریان درگیری‌ها دو افسر پولیس زخمی شدند. در میان معترضان نیز ۱۶ نفر زخمی شده اند. به گزارش اسپوتنیک قرقیزستان، یکی از رهبران حزب آتا مکن و ژانار آکایف، عضو پارلمان این کشور از ناحیه پا زخمی شده اند.

روز گذشته انتخابات پارلمانی در قرقیزستان برگزار شد. میزان مشارکت ۵۶.۵ درصد بود. براساس نتایج اولیه، چهار حزب به پارلمان می‌روند: "بیریمدیک" طرفدار دولت با ۲۴,۵۲ درصد آرا و "مکنیم قرقیزستان" با ۲۳,۸۹ درصد، "قرقیزستان میانه رو" با ۸,۷۳ و بوتون قرقیزستان با ۷,۱۱ درصد مجوز ورود به پارلمان را دریافت کردند.

طرفداران احزابی که از آستانه ۷ درصد عبور نکردند، تخلفات انتخاباتی زیادی را گزارش کردند.

سورنبای ژینبکف، رئیس جمهور قرقیزستان اعتراف کرده است که خرید رای یکی از مشکلات در جریان رای‌دهی بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала