رادارهای اس-40 ترکیه در برابر جنگنده های اف-16 یونان فعال می شود

© Sputnik / Department of the information support of the Baltic region /  مراجعه به بانک تصاویر رادارهای اس-40 ترکیه در برابر جنگنده های اف-16 یونان فعال می شود
رادارهای اس-40 ترکیه در برابر جنگنده های اف-16 یونان فعال می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع مختلف از فعال شدن رادارهای سامانه‌ راکتی اس-400 ترکیه به ویژه در برابر جنگنده‌های ارتش یونان خبر دادند.

وزیر خارجه ترکیه: اس-400 هنوز فعال نشده است - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه ترکیه: اس-400 هنوز فعال نشده است
به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع مطلع مدعی شدند که ترکیه قصد دارد رادارهای سامانه پدافند راکتی «اس-400» خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

منابع مطلع در این باره مدعی شدند، که ترکیه قصد دارد با فعال کردن رادارهای سامانه راکتی اس-400  از آن‌ها علیه جنگنده‌های «اف-16» ارتش یونان استفاده کند. برخی منابع دیگر نیز روز سه‌شنبه به شبکه خبری «بلومبرگ» گفته اند، که ترکیه روزهای آتی قصد دارد سامانه اس-400 خود را آزمایش کند.

رسانه یونانی «اکاثی مرینی»  نیز چندی قبل با اشاره به فعال شدن سامانه اس-400 ازسوی ترکیه نوشت که آنکارا برای شناسایی جنگنده‌های اف-16 ارتش یونان هنگام بازگشت از قبرس در 27 اگوست، آنها را فعال کرد و به همین خاطر مایک پامپئو وزیر خارجه امریکا  برای رسیدگی به این موضوع به قبرس و یونان سفر کرد.

یادآوری می کنیم، که روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان  و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه  به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала