غنی با امیر قطر در دوحه دیدار کرد

© Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistan.facebook غنی با امیر قطر در دوحه دیدار کرد
 غنی با امیر قطر در دوحه دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان امروز با امیر قطر در دوحه دیدار کرد. 
 رییس‌ جمهور با خلیلزاد و میلر دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
غنی با خلیلزاد در قطر دیدار کرد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه نوشت: محمد اشرف غنی رئیس افغانستان و هیات همراه وی، ظهر امروز در مراسم ویژه ای در دیوان امیری مورد استقبال گرم شیخ تمیم حمد بن آل ثانی امیر قطر قرار گرفتند و رهبران دو کشور پس از خواندن سرودهای ملی دو کشور، بازرسی از گروه های تشریفاتی و معرفی هیات ها، درباره توسعه بیشتر پیوندهای افغانستان و قطر، همکاری های اقتصادی و روند صلح گفتگو کردند.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که امیر قطر ابراز امیدواری کرد، که تلاش های مشترک دو کشور منجر به صلح و ثبات پایدار در افغانستان شود. وی در سخنانی خود خطاب به رئیس جمهور افغانستان گفت: "تاکنون ما به بهترین تلاش خود رسیده ایم و تحت هدایت و رهبری شما نیز به نتایج بهتر خواهیم رسید".
وی گفت: پیوندهای دوجانبه برای ما بسیار مهم است و زمان آن رسیده است که دو کشور در مورد روابط دو جانبه ، همکاری اقتصادی ، تجارت و فرصت ها گفتگو کنند و هیات مشترک در مورد آنها کار خواهد کرد.
محمد اشرف غنی به نوبه خود از امیر ، دولت و مردم قطر به دلیل استقبال گرم و مهمان نوازی تشکر کرد و گفت: "ما آماده کار بر روی مسائلی هستیم که روابط و همکاری های دو کشور و همچنین فرصت های اقتصادی در افغانستان را تقویت می کند".
وی گفت: "ما می خواهیم در اینجا بازارهای محصولات خود و همچنین سرمایه گذاری در گاز طبیعی، استخراج و انرژی های تجدیدپذیر را پیدا کنیم".

وی افزود: "ما اکنون روابط خوبی با کشورهای آسیای میانه داریم و در بنادر خود سرمایه گذاری می کنیم".
امیر قطر گفت، که مقاماتی را منصوب می کند تا در زمینه همکاری های اقتصادی و اقتصادی با طرف افغانستانی همکاری کنند و دو کشور گروه های کاری و کمیته های فنی را برای کارهای عملی تعیین می کنند.
رئیس جمهور افغانستان همچنین از شیخ تمیم حمد بن آل ثانی امیر قطر به دلیل میزبانی هیئت مذاکره کننده از جمهوری اسلامی افغانستان تشکر کرد.

یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیروز با هیات بلند رتبه عازم دوحه پایتخت قطر شدند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала