سخنان اطلاعات خارجی روسیه درباره ستیزه جویان شرکت کننده در درگیری قره باغ

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر سخنان اطلاعات خارجی روسیه درباره ستیزه جویان شرکت کننده در درگیری قره باغ
سخنان اطلاعات خارجی روسیه درباره ستیزه جویان شرکت کننده در درگیری قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه از فرستادن هزاران مزدور ستیزه جو از خاورمیانه به منطقه درگیری قره باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت، هزاران رادیکال که در خاورمیانه می جنگند، از میان شبه نظامیان النصره به منطقه درگیری در قره باغ کوهستانی منتقل می شوند.

واکنش ترکیه درباره اتهام های اسد در برابر اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ترکیه درباره اتهام های اسد در برابر اردوغان

 وی گفت: "بر اساس اطلاعات موجود در سرویس اطلاعات خارجی روسیه، مزدوران سازمانهای تروریستی بین المللی که در خاورمیانه می جنگند، به ویژه جبهه النصره و همچنین گروههای کرد افراطی، به طور فعال به منطقه درگیری کشیده می شوند. ما درباره صدها و حتی هزاران رادیکال سخن می گوییم، که امیدوارند در جنگ جدید قره باغ بتوانند پول کسب کنند".

به گفته ناریشکین، درگیری شدید مسلحانه در قره باغ، مانند یک آهن ربا ستیزه جویان را از ساختارهای مختلف تروریستی بین المللی جذب می کند.

یادآوری می کنیم، که درگیری ها در قره باغ در فیبروری 1988 آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی از جدایی خود از اتحاد جماهیر شوروی آذربایجان خبر داد. در جریان درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 ، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به سرپرستی سه رئیس مشترک - روسیه ، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد، که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала