واکنش ترکیه درباره اتهام های اسد در برابر اردوغان

© Photo / Press Service of the President of Syriaواکنش ترکیه درباره اتهام های اسد در برابر اردوغان
واکنش ترکیه درباره اتهام های اسد در برابر اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه درباره اتهام های رئیس جمهور سوریه در برابر رئیس جمهور این کشور واکنش نشان داد. 
نیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان  - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه اجیران مسلح را به ارمنستان استخدام نموده است

به گزارش اسپوتنیک، اوزتورک ییلماز رئیس حزب تجدد ترکیه به سخنان بشار اسد درباره رجب طیب اردوغان واکنش نشان داد و گفت، که سخنان بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره رجب طیب اردوغان رهبر ترکیه پیوند به دشمنی شخصی آنها دارد.

ییلماز گفت: "سخنان بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره بکارگیری انقره از تروریست های سوریه و دیگر کشورها در قره باغ، به دشمنی شخصی وی با طیب اردوغان رهبر ترکیه پیوند دارد". 

پیش از این اسد در مصاحبه‌ای گفته بود، که ترکیه از تروریست های سوریه و دیگر کشورها در قره باغ کار می گیرد، در حالی که «کشورهای ثروتمند» همدستان اردوغان در پشتیبانی از تروریسم هستند. به گفته رهبر سوریه، اردوغان پس از رسوایی ها درباره پیوندش با شبه نظامیان داعش، جنگ ها را آغاز می کند تا توجه ترکها را از مشکلات داخلی منحرف کند.

ییلماز گفت: "اسد از اردوغان شخصاً بدش می آید. او می خواهد به او آسیب برساند و آن را به كل ترکیه تحمیل می كند. اظهارات اسد هیچ ارزشی ندارد و ابزاری برای تبلیغات است".

وی افزود: "ترکیه حقوق و منافع خاص خود را در آذربایجان و مدیترانه شرقی دارد".

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پیشتر گفته بود، که 300 شبه نظامی سوری از طریق شهر غازین ینتاب ترکیه در باکو مستقر شده اند. به گفته وی، این افراد شناسایی شده اند و متعلق به گروهی هستند که در منطقه حلب فعالیت می کنند. پس از اظهارات ماکرون، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان خواستار عذرخواهی فرانسه شد و تأکید کرد، که آذربایجان مزدور ندارد. 

وزارت خارجه روسیه از گزارش ها در مورد انتقال شبه نظامیان گروه های مسلح غیرقانونی به منطقه درگیری قره باغ ابراز نگرانی کرد. براساس اطلاعات دریافتی طرف روسی، شبه نظامیان گروه های مسلح غیرقانونی، به ویژه از سوریه و لیبیا، برای مشارکت مستقیم در درگیری ها به آنجا منتقل می شوند.
وزارت دفاع آذربایجان در تاریخ 27 سپتامبر اعلام کرد، که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های خط ارتباطی قره باغ تیراندازی کردند، بر اساس این داده ها، غیرنظامیان و سربازانی کشته شده اند. به گفته وزارت دفاع ارمنستان، قره باغ "تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت". در ایروان ، آنها گفتند که باکو "حمله ای را" در جهت قره باغ آغاز کرد. در جمهوری قره باغ کوهستانی که به رسمیت شناخته نشده است، گزارش شد که شهرکهای مسالمت آمیز در قره باغ ، از جمله پایتخت استپاناکرت ، مورد حملات توپخانه ای قرار می گیرند.
در همین حال، رهبران روسیه ، ایالات متحده و فرانسه از طرف های مخالف خواستار پایان دادن به درگیری ها ، تعهد برای شروع مذاکرات بدون پیش شرط شده اند.

یادآوری می کنیم، که درگیری ها در قره باغ در فیبروری 1988 آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی از جدایی خود از اتحاد جماهیر شوروی آذربایجان خبر داد. در جریان درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 ، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به سرپرستی سه رئیس مشترک - روسیه ، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد، که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала