غنی: جمهوریت راه حل اساسی بحران برای ملت است

© @https://twitter.com/ARG_AFG غنی: جمهوریت راه حل اساسی بحران برای ملت است
 غنی:  جمهوریت راه حل اساسی بحران برای ملت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در دیدار با هیات مذاکره کنندۀ صلح دولت در قطر گفت: مردم افغانستان می‌خواهند تا به بحران چهل سال گذشته به گونه اساسی نقطه پایان گذاشته شود و ملت راه حل اساسی این بحران را در نظام جمهوریت می‌بیند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازدفتر مطبوعاتی ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور عصر روز دوشنبه (14 میزان) در نخستین روز سفرش به دوحه پایتخت قطر، با هیات مذاکره کنندۀ صلح دولت دیدار کرد.

در این دیدار، معصوم ستانکزی رئیس هیات مذاکره کننده صلح دولت، ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور غنی و هیات همراه اش، گزارش کارکردهای خویش را ارائه نمود. وی گفته است که تیم ما با وحدت و یک صدا بخاطر تامین صلح و ثبات پایدار در افغانستان، تلاش میکند.

رئیس جمهور غنی نیز با ابراز  امتنان از تلاش های تیم مذاکزه کننده خطاب به آنها گفته است که دولت و ملت افغانستان به تیم مذاکره کنندۀ خویش افتخار می کند، زیرا در عمل و نظر ثابت ساختید که اعتماد بالای شما اصولی بود. از حوصله، برخورد و از اینکه دیدگاه تان را در مطابقت به قانون اساسی و فیصله های جرگه مشورتی صلح عیار کردید، تشکر می کنم.

رئیس جمهور گفت که شما تیم وصل هستید، نه تیم فصل و مردم می خواهند شما به بحران چهل سال گذشته به گونه اساسی نقطه پایان بگذارید و ملت راه حل اساسی این بحران را در نظام جمهوریت می بیند. شما از نظم و نظام نمایندگی می کنید. وی افزود که نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی ما به گونه قاطعانه از کشور دفاع می کنند و همه روز در این راه قربانی میدهند.

غنی  - اسپوتنیک افغانستان
غنی طالبان را به حمله تروریستی در لغمان متهم کرد

رئیس جمهور همچنان  تصریح کرد که جهان در رابطه به صلح و انکشاف افغانستان اجماع دارد و حکومت برای جذب سرمایه ملی و بین المللی تلاش می کند و در نتیجه آن اخیراً میلیادر آسترالیایی در عرصه های مختلف با حکومت افغانستان تفاهم نامه های مختلف سرمایه گذاری را امضا کرد و مذاکرات ما با کمپنی زیمنس در بخش تولید انرژی بادی ادامه دارد. با تطبیق این پروژه ها و سرمایه گذاری ها، باید زندگی مردم بهبود قابل ملاحظه یابد.

رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش گفت که مردم افغانستان و حتی جنگجویان طالب دیگر از جنگ خسته شده اند و این خستگی باید به گونۀ اساسی درک شود. وی ضمن اطمینان هر نوع همکاری به هیات مذاکره کننده، برای آنان موفقیت های بیشتر آرزو نمود.

سپس امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری صحبت نموده، گفت که به روحیۀ عالی، تحمل و تعهد هیات مذاکره کنندۀ دولت افتخار میکنم و آنان برای همه ما احساس خوشحالی میدهد. وی افزود که بیرق به اهتزار درآمدۀ افغانستان در جاده های دوحه به جانب مقابل این پیام را میدهد که نظام و ظرفیت موجود بنام جمهوریت، آنان را در آغوش گرفته و مدغم کرده می تواند.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به هیات مذاکره کنندۀ جمهوریت، گفت که دانستن شیوۀ مذاکره، برخورد با رسانه ها و مطرح نمودن مسایل به گونه منظم به شما مقام بلند اخلاقی داده است و ما برای حمایت از این مقام و تقویت آن، از هیچ گونه تلاش دریغ نخواهیم کرد.

ستانکزی رئیس هیات مذاکره کننده صلح دولت در پایان این دیدار با ابراز امتنان از حکومت قطر، گفت که ما با تمام قوت برای موفقیت مذاکرات تلاش خواهیم کرد، تا به صلح پایدار برسیم و هموطنان ما از مشکلات جاری رهایی یابند و این آرزوی همۀ ملت است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала