تیم مذاکره‌ کننده دولت افغانستان توافق با طالبان درباره دستورکار مذاکرات را رد کرد

© REUTERS / Ibraheem al Omari/REUTERS نشست قطر
نشست قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان گزارش رسانه‌ها از حل اختلافات و توافق درباره دستورکار مذاکرات بین‌الافغانی با طالبان را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان با انتشار توئیتی نوشت: «خبر منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز در رابطه با نهایی شدن دستور کار جلسات مذاکرات صلح صحت ندارد».

رویترز به نقل از منابع گزارش داده بود که تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان بر روی 19 قانون که دستورکار مذاکرات را تشکیل می‌دهد، توافق کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.  

مذاکرات دولت افغانستان و طالبان برای تعیین دستورکار مذاکرات 22 شهریور آغاز شد، اما اختلافات بر سر دو مورد مبنا قرار گرفتن فقه حنفی و نیز توافقنامه قطر ادامه دارد.

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان اوایل هفته جاری در برنامه تلویزیونی «مناظره کابل» با تأکید بر اینکه دولت جدول زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ندارد، تصریح کرد: لازم نیست که مذاکرات به سرعت به نتیجه برسد ولی جنگ باید متوقف شده و آتش‌بس برقرار شود.

 
رسول طالب: هیچ طرف خارجی در مذاکرات بین‌الافغانی حضور ندارد  
 - اسپوتنیک افغانستان
رسول طالب: هیچ طرف خارجی در مذاکرات بین‌الافغانی حضور ندارد

وی همچنین درباره صلاحیت تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان نیز گفت: این تیم درباره تصمیم نهایی هیچ صلاحیتی ندارد و برای تصمیم‌گیری در آن سطح باید به شورای عالی مصالحه و رئیس جمهور مراجعه کند.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز اخیراً گفته بود که موارد مطرح‌شده برای تعیین دستورکار مذاکرات 20 مورد بود که بر روی 18 مورد آن توافق شده است، اما جزئیاتی در این باره ارائه نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала