جاوید کوهستانی: توافق با طالبان شکست آمریکا در میدان جنگ است

© Sputnik / Jakمصاحبه با جاوید کوهستانی
مصاحبه با جاوید کوهستانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس مسائل نظامی افغانستان می گوید که توافقنامه صلح آمریکا با طالبان به معنی شکست واشنگتن برابر این گروه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جاوید کوهستانی، کارشناس مسائل نظامی اظهار داشت که آمریکا در طول 19 سال حضورش در افغانستان نتوانسته به اهدافش در این کشور دست یابد و توافق واشنگتن با طالبان را نیز شکست آمریکا در میدان جنگ دانست.

چهار عضو رهبری طالبان شامل تیم مذاکره‌کننده با دولت استند - اسپوتنیک افغانستان
چهار عضو رهبری طالبان شامل تیم مذاکره‌کننده با دولت استند

کوهستانی گفت: آمریکایی‌ها در افغانستان شکست خوردند، آن‌ها با کسانی که تروریست می‌خواندند و در زندان‌های گوانتانامو شکنجه می‌کردند، امروز مذاکره می‌کنند.

وی افزود: آمریکا در توافق با طالبان توافق خروج از افغانستان را امضا کرد؛ واشنگتن به هیچکدام از مجموعه اهدافی که در افغانستان داشت دست نیافته است.

آمریکا و طالبان 10 حوت سال گذشته توافقنامه «آوردن صلح به افغانستان» را امضا کردند؛ در این توافق واشنگتن متعهد شد تا مشروط به پایبند بودن طالبان به مفاد این توافقنامه همه نیروهایش را تا ماه می سال 2021 میلادی از افغانستان خارج کند.

در این توافق همچنین آمریکا در غیاب مقامات افغان و با نادیده گرفتن دولت افغانستان با آزادی 5 هزار زندانی طالبان موافقت کرد و دو طرف متعهد شدند تا به یکدیگر حمله نکنند.

آمریکا اما طالبان را به پذیرش آتش‌بس با دولت افغانستان مجبور نکرد و این توافق صلح دو طرفه منجر به برقراری صلح در افغانستان نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала