خلیلزاد: طالبان حکومت افغانستان را بدست نمی‌گیرند بلکه بخشی از حکومت خواهند بود

© Photo / U.S. Special Representative Zalmay Khalilzadخلیلزاد: طالبان حکومت افغانستان را بدست نمی‌گیرند بلکه بخشی از حکومت خواهند بود
خلیلزاد: طالبان حکومت افغانستان را بدست نمی‌گیرند بلکه بخشی از حکومت خواهند بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که به صلحی باید دست یافت که بازنده و برنده نداشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان گفته است که حل جنگ چهل ساله افغانستان صبر و حوصله می‌خواهد.

 غنی در سفرش به دوحه با خلیلزاد و اسکات میلر گفتگو می کند - اسپوتنیک افغانستان
غنی در سفرش به دوحه با خلیلزاد و اسکات میلر گفتگو می کند

فرستاده امریکا گفت: "مذاکرات به صبر ضرورت دارد. نمی توان پیش بینی کرد که حل یک درگیری 40 ساله چه مدت طول می کشد، اما هرچه زودتر بهتر. داشتن شکیبایی، پذیرش همدیگر و یافتن فورمولی که برای همه قابل قبول و قابل تطبیق باشد، نیاز است."
وی افزوده است: "این کار نیاز دارد؛ هر دو طرف باید آماده باشند تا راهی پیدا کنند که در آن نه یک برنده وجود داشته باشد و نه یک بازنده و برنده واقعی باید مردم افغانستان باشند تا جنگ طولانی مدت آنها که متاسفانه روزانه تعداد زیادی افغان کشته یا زخمی میشوند، باید پایان یابد."
آقای خلیلزاد گفته است که سطح بالای خشونت یکی از مهمترین موانع پیشرفت مذاکرات میان افغان‌ها است. وی افزوده است که ما طرفدار کاهش خشونت استیم. ما در نشست های دوحه نیز ترغیب کردیم که خشونت ها باید کاهش پیدا کنند.
«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز اخیراً گفته بود که موارد مطرح‌شده برای تعیین دستورکار مذاکرات 20 مورد بود که بر روی 18 مورد آن توافق شده است، اما جزئیاتی در این باره ارائه نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала