دانشمندان انگلیسی نواقص قرنطینه قبلی ناشی از کووید-19 را برشمردند

© REUTERS / PHIL NOBLE دانشمندان انگلیسی نواقص قرنطینه قبلی ناشی از کووید-19 را برشمردند
 دانشمندان انگلیسی نواقص قرنطینه قبلی ناشی از کووید-19 را برشمردند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان بریتانیایی از مقامات این کشور خواستند، اقدامات محدودکننده را به دلیل بیماری همه گیری ویروس کرونا اجرا نکنند تا مردم بتوانند مصونیت جمعی در مقابل COVID-19 را بدست بیآرند.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان انگلیسی از مقامات این کشور خواستند، اقدامات محدودکننده را به دلیل بیماری همه گیری ویروس کرونا اجرا نکنند تا مردم بتوانند مصونیت جمعی در مقابل COVID-19 را بدست بیآرند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در بریتانیا

در این اعلامیه که به امضای نمایندگان دانشگاه های آکسفورد، ناتینگهام، ادینبورگ، اکستر، کمبریج، ساسکس و یورک می باشد، از مقامات کشور خواستار بازگشت به شرایط عادی شده اند.

دانشمندان اصرار دارند كه عمل قفل كردن مردم در خانه، هنگامي كه به مردم دستور داده شد كه خانه خود را ترك نكنند، ملاقات نكنند و مغازه نروند، خدمات اجتماعی را بسته کردند، بر سلامت عمومی تأثير منفی بجاگراشت.

در این سند آمده است: "این تأثیرات مخرب در کوتاه مدت و دراز مدت بر سلامت عمومی ضرر دارد."

طبق اعلامیه این دانشمندان، به طور خاص، قرنطینه سختگیرانه، باعث کاهش حجم واکسیناسیون کودکان، وخیم شدن اوضاع ناشی از بیماری های قلبی عروقی ، کاهش تعداد روش های غربالگری در آنکولوژی و بدتر شدن سلامت روان مردم می شود. به همین دلیل ، در اعلامیه یاد شده ، میزان مرگ و میر برای چندین سال آینده ، در درجه اول در میان جمعیت قادر به کار کردن و در میان جوانان افزایش خواهد یافت.   
در همین حات، دانشمندان تأکید می کنند، کسانی که آسیب پذیر در برابر ویروس کرونا هستند (نسل کهنه، افراد مبتلا به بیماری های مزمن ، کسانی که تحت درمان سیستم ایمنی و یا پیوند اعضا هستند) باید تحت مراقبت های ویژه قرار بگیرند و احتمالاً محدودیت های شدید مانع این روند می شوند.
در این سند همچنین آمده است: "ما می دانیم که برای افراد مسن احتمال مرگ ناشی از COVID-19 بیش از هزار برابر در مقایسه با جوانان است. اما برعکس، برای کودکان، ویروس کرونا خطر کمتری نسبت به سایر بیماری ها مانند آنفولانزا دارد".
منتقدان این موضع می گویند که طرفداران ایجاد ایمنی عمومی با دور زدن از محدودیت ها ، فراموش می کنند که شواهد بیشتری وجود دارد که بیماران مبتلا به ویروس کرونا به مشکلات در مدت طولانی به سلامتی دست می یابند. پس از علائم خفیف اولیه ، افراد ماههابیماری را در وجود خود احساس می کند.
شایان ذکر است، در هفته های اخیر تعداد عفونت های جدید با ویروس کرونا در انگلیس به طور مداوم در حال افزایش است ، روز قبل بیش از 14 هزار مورد در یک شبانه روز به ثبت رسید. با این حال مقامات به نزدیک شدن موج دوم همه گیری، احتمال تشدید قرنطینه و وسیایر محدودیت ها را بررسی می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала