کرملین درباره جنگجویان سوری در قره‌باغ اظهار نظر کرد

© Fotolia / yulenochekkکرملین درباره جنگجویان سوری در قره‌باغ اظهار نظر کرد
کرملین درباره جنگجویان سوری در قره‌باغ اظهار نظر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته است که شبه نظامیان سوری در قره باغ باعث نگرانی عمیق روسیه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین، درمورد شبه نظامیان سوری در قره باغ گفته است که وجود شبه نظامیان سوری در قره باغ باعث نگرانی شدید روسیه شده است.
پیش از این بشاراسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای بیان داشت که جنگجویان از سوریه به قره باغ منتقل می شوند و افزود که قطعاً می توانیم این موضوع را تأیید کنیم. وی نیز اضافه کرد که ترکیه از تروریست های کشورهای مختلف در سوریه استفاده کرد. آنها از همان روشها در لیبی استفاده کردند - آنها تروریستها را از سوریه و شاید هم از کشورهای دیگردر آنجا منتقل واستفاده می کنند. لذا این واقعیت که وی از همان روش ها در قره باغ کوهستانی استفاده می کند، به اثبات احتیاج ندارد، این احتمال بسیار زیاد است، زیرا همانطور که گفتم، این ترکیه بود که منجر به ایجاد مشکلات شده و این درگیری را آغاز کرد.

سخنان اطلاعات خارجی روسیه درباره ستیزه جویان شرکت کننده در درگیری قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
سخنان اطلاعات خارجی روسیه درباره ستیزه جویان شرکت کننده در درگیری قره باغ

از سوی هم سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت، هزاران رادیکال که در خاورمیانه می جنگند، از میان شبه نظامیان النصره به منطقه درگیری در قره باغ کوهستانی منتقل می شوند.
پسکوف در پاسخ به اینکه آیا روسیه قصد دارد که علیه شبه نظامیان در قره باغ عملیات انجام دهد گفت: "حضور جنجگجویان در منطقه درگیری در قره باغ خطر بسیار جدی است، طوری که قبلآ در این مورد صحبت کردیم."
پسکوف همچنین خاطرنشان کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد اقدامات متقابل احتمالی شبه نظامیان از طرف روسیه ندارد.
یادآوری می کنیم، که درگیری ها در قره باغ در فیبروری 1988 آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی از جدایی خود از اتحاد جماهیر شوروی آذربایجان خبر داد. در جریان درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه رئیس مشترک - روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد، که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала