نژادپرستی در امریکا؛ چین به سازمان ملل شکایت کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر نژادپرستی در امریکا؛ چین به سازمان ملل شکایت کرد
نژادپرستی در امریکا؛ چین به سازمان ملل شکایت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائمی چین در سازمان ملل متحد، از کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواست تا قطعنامه ای را درباره موارد تبعیض نژادی در ایالات متحده تصویب کند.

به گزارش اسپوتنیک، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد از کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواست که به مشکلات اجتماعی و بشردوستانه در امریکا رسیدگی کند و خواستار قطعنامه ای در رابطه با موارد تبعیض نژادی در ایالات متحده شود.
پیش از این در جلسه کمیته ، گروهی متشکل از 39 کشور، از جمله آلمان، ایالات متحده و انگلیس، چین را به نقض حقوق اقلیت قوم اویغور متهم کردند. این کشورها از پکن خواستند تا دسترسی فوری و بدون مانع ناظران مستقل به این مناطق در چین را جهت بررسی وضعیت مردم اویغور بدهند.

 حمایت افغانستانی‌ تبار‌های آمریکا از تظاهرات علیه نژاد پرستی   - اسپوتنیک افغانستان
حمایت افغانستانی‌ تبار‌های آمریکا از تظاهرات علیه نژاد پرستی

در پاسخ، نماینده دائمی چین گفت که از بستر سازمان ملل سو استفاده می شود و مسئله حقوق بشر سیاسی می شود.
نماینده چین در سازمان ملل خطاب به ایالات متحده گفت: "سرزنش كردن دیگران، مشكلات خود شما را حل نمی‌كند یا شکستهای شما را پنهان نمی کند. شما نمی توانید با سرزنش چین، وضعیت بد انسانی خود را پنهان کنید."
نماینده دائم چین اظهار داشت که بیش از 200000 آمریکایی به دلیل کووید 19 جان خود را از دست داده اند.
جون گفت: "دولت ایالات متحده باید بیماران کرونایی را کمک کند و جان‌های آنها را نجات دهد، و ویروس سیاسی خود را گسترش ندهد و در اینجا، آنجا و همه جا مشكلاتی ایجاد كند. ایالات متحده باید تبعیض نژادی را از بین ببرد و به مردم خود اجازه نفس کشیدن را بدهد.
وی افزود: "در سیستم های قضایی و اجرای قانون ایالات متحده تبعیض نژادی و خشونت سیستماتیک وجود دارد. میلیون ها امریکایی اعتراض کردند و فریاد زدند: "نمی‌توانم نفس بکشم و زندگی سیاهان مهم است."کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل باید در مورد این موضوع بحث کند و قطعنامه ای در مورد آن تصویب کند."
او گفته است که ما هنوز می بینیم که مردم در خیابان ها برای حقوق خود می جنگند و خواستار حق نفس کشیدن هستند. من فکر می کنم جامعه جهانی باید به نظارت بر اوضاع ادامه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала