دانشمندان جاپانی راهی برای ساخت شهرها روی کره ماه کشف کردند

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر Полнолуние в Московской области
Полнолуние в Московской области - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان جاپانی پس از انجام تحقیقات دریافتند که تونل‌های گذاره عمودی روی کره ماه نه تنها به ساخت پایگاه‌هایی برای اقامت طولانی مدت بلکه به ساخت شهرهای کامل کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، «ساتوشی کودایرا» دانشمند از موسسه تحقیقات رادیولوژی جاپان، گفت که تونل‌های گذاره عمودی رو کره ماه نه تنها به ساخت پایگاه‌هایی برای اقامت طولانی برای افراد بلکه به ساخت شهرهای کامل کمک می‌کند.

وی اخیراً با گروهی از همکارانش در کارهای علمی شرکت کرد، در نتیجه آن مطالبی منتشر شد که در آن آمدها ست، تونل‌های تشکیل شده در اعماق ماه بر اثر فعالیت‌های آتشفشانی در گذشته، این تونل‌ها قابلیت محافظت در برابر تشعشعات و شهاب سنگ‌ها را دارند.

وی خاطرنشان کرد: مشاهدات اخیر نشان دادند که میزان تابش خورشید در سطح ماه بیش از ایستگاه فضایی است و من فکر می‌کنم که این نه تنها برای انسان‌ها، بلکه برای تجهیزات مشکل ایجاد می‌کند، همچنان در فعالیت‌های دراز مدت افراد مزاحمت و در برخی موارد آن را غیر ممکن می‌سازد.

شرکت ناسا در ماموریت های فضایی روسیه برای مطالعه کره ماه - اسپوتنیک افغانستان
قصد جاپان برای ساخت "کارخانه" در کره ماه

به گفته وی، تابش خورشید در فضای باز از هر طرف فشار پیدا می‌کند و این حتی از پروژه ایستگاه فضایی به نام «گیت وی» هم خطرناک‌تر است.

پیش از این گزارش شد که امریکا قصد دارد ایستگاه فضایی به نام «گیت وی (Gateway)» را در مدار ماه مرکزی بسازد و از شرکای ایستگاه فضایی بین‌المللی برای شرکت در پروژه دعوت می‌کند. جاپان نیز به این موضوع علاقه نشان داده است.

کودایرا می‌گوید که غار عمودی (لوله گذاره) در ماه وضع را تغییر می‌دهد.

وی افزود: این غاز نه تنها در برابر تشعشع و شهاب سنگ‌های کوچک محافظت می‌کند بلکه رژیم دمایی پایداری را نیز حفظ می‌کند.

این دانشمند جاپانی یادآور شد که در سال 2017 میلادی، آژانس پژوهش‌های هوافضای جاپان داده‌هایی را منتشر کرد که عرض «لوله گذاره» حداقل 100 متر بود و عمق آن به 50 کیلومتر میرسید.

آژانس پژوهش‌های هوافضای جاپان تصمیم دارد تا 2035 میلادی، از آب استخراج شده از توده های یخ ماه هیدروجن تولید کند و سوخت بسازد.

استفاده از هیدروجن به دست آمده از  ماه هزینه های حمل و نقل سوخت از زمین را می کاهد. هرچند روی سطح ماه هیچ ذخایر شناخته شده ای از آب مایع وجود ندارد، اما طبق اطلاعات به دست آمده از تحقیقات احتمالا یک دهانه یخی در نزدیکی قطب جنوب ماه وجود دارد که هیچ گاه در معرض نور خورشید قرار نگرفته است.

جاپان تصمیم دارد در دهه آینده برای احداث ایستگاه  فضایی به نام «گیت وی (Gateway)» در مدار ماه با امریکا همکاری کند. پس از آن نیز تا 2035 میلادی یک کارخانه تولید سوخت در قطب جنوب ماه تکمیل می‌شود.

فناوری که در کارخانه تولید سوخت به کار می رود احتمالا با استفاده از یک سلول خورشیدی آب را به اکسیجن و هیدروجن تجزیه و در مرحله بعد با ترکیب آنها، انرژی تولید می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала