اردوغان: ارمنستان می‌خواهد در منطقه درگیری بزرگ به راه اندازد

© AP Photo / Turkish Presidencyاردوغان: ارمنستان می‌خواهد در منطقه درگیری بزرگ به راه اندازد
اردوغان: ارمنستان می‌خواهد در منطقه درگیری بزرگ به راه اندازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که ارمنستان می‌خواهد در منطقه قفقاز جنوبی درگیری بزرگی را به راه اندازد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه در مصاحبه با روزنامه قطری گفت: "ارمنستان که در هر زمان ممکن به ملت ترک ابراز دشمنی می‌کند، بزرگترین مانع سر راه صلح، ثبات و آرامی در منطقه است. تلاش ارمنستان برای متهم‌ساختن ترکیه در بحران با استفاده از ترفندهای مختلف پس از شکست سخت در جریان تلاش اخیر اشغال زمین‌های بیگانه، نشان‌دهنده ناامیدی آن است. این رفتار ارمنستان نشان‌دهنده اینست که او می‌خواهد در منطقه درگیری بزرگ ایجاد کند".

ادعای ایروان: باکو کنترول هوایی عملیات در قره‌باغ را به ترکیه سپرده‌است  - اسپوتنیک افغانستان
ادعای ایروان: باکو کنترول هوایی عملیات در قره‌باغ را به ترکیه سپرده‌است

وی خاطر نشان ساخت که جامعه جهانی باید از استندردهای دوگانه که در طول سال‌های زیاد در قبال بحران قره‌باغ استفاده می‌شود‌، خودداری کند.

پیش از این نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفته بود که مشکل قره‌باغ کوهستانی را نمی‌توان با استفاده از خشونت حل کرد. به گفته وی، ارمنستان حاضر به سازش در راستای حل موضوع قره‌باغ کوهستانی می‌باشد، اما در صورتی که طرف مقابل نیز چنین آمادگی داشته باشد.

ارمن سارکیسیان، رئيس جمهور ارمنستان به این باور است که تنها پس از "خروج ترکیه از بازی" ممکن است آتش در قره‌باغ خاموش شود. این در حالیست که ترکیه بارها اعلام کرده است که در بحران قره‌باغ دخیل نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала