ترامپ چین را دوباره تهدید کرد

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ چین را دوباره تهدید کرد
ترامپ چین را دوباره تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا بار دیگر جمهوری خلق چین تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا وعده سپرد که چین به خاطر انتشار ویروس کرونا بهای سنگین پرداخت خواهد کرد.

ترامپ چین را در بیماری خود مقصر دانست + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ چین را در بیماری خود مقصر دانست + ویدیو

رئیس جمهور یک پیام ویدیویی در این خصوص گفت: "چین بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد، بخاطر آنچه با ما و جهان انجام داده است". او همچنان تاکید که تمام شهروندان امریکا دارو رایگان ضد ویروس کرونا بلافاصله دریافت خواهند کرد.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارچ شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری بیشتر در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن از ماسک استفاده نموده، فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала