دانشمندان از پاندمی جدید جهانی هشدار دادند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان از پاندمی جدید جهانی هشدار دادند
دانشمندان از پاندمی جدید جهانی هشدار دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکا جهان را از شیوع سوپر باکتری جدید هشدار دادند که منجر به تهدید پاندمی بزرگ می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، Science Alert می نویسد که دانشمندان امریکائی جهان را از خطر دیگری پاندمی با ظهور باکتری فوق العاده  خطرناک جدید هشدار دادند.

به گفته محققین، هر ساله 700 هزار نفر در سراسر جهان قربانیان یک نوع خاص باکتری می شوند. سازمان صحت جهانی اعتراف می کند که تا سال 2050 تعداد افراد آلوده به میکروارگانیزم های مضر به 10 میلیون نفر خواهد رسید.

ساینس الرت: پاندمی جدید کشنده‌تر از کرونا خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
ساینس الرت: پاندمی جدید کشنده‌تر از کرونا خواهد بود

دانشمندان بر این باورند که استفاده مکرر آنتی بیوتیک ها، بسیاری از عفونت های باکتریایی از جمله سویه های سوزاک ، سل و سالمونلا را برای معالجه بسیار دشوار و گاه غیرممکن ساخته است.

استفانی استراتدی، استاد طب دانشگاه کالیفرنیا در سان دیگو گفت که در میان امراض همه گیر و استفاده غیرقابل کنترل از آنتی بیوتیک، جهان به زودی می تواند با یک اپیدمی جدید روبرو شود.

وی گفت: "این یک بحران جهانی است و به دلیل COVID وضعیت بدتر می شود."

پیش از این، رئیس WHO، تدروس آدان گبریزوس ، گفته بود که شیوع امراض همه گیری ها بخشی از زندگی بشر است. به نظر وی ، کشورهای جهان باید خود را برای انعکاس بهتر اپیدمی بزرگ بعدی آماده کنند. وی خاطرنشان كرد كه بسیاری از ایالت ها از توسعه بخش صحی و معالجه غفلت می كنند كه این امر آمادگی آنها را برای مبارزه با همه گیر ویروس كرونا جدید SARS-CoV-2 تحت تأثیر قرار می دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала