هشدار دانشمندان از یک اپیدمی جدید در جهان

© Sputnik / Denis Abramov /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار دانشمندان از یک اپیدمی جدید در جهان
هشدار دانشمندان از یک اپیدمی جدید در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی از شیوع بیماری های واگیر جدید در جهان خبردادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساینس الرت، دانشمندان در ایالات متحده گفته اند که یک نوع بسیار مقاوم از باکتری ها سالانه جان حدود 700 نفر را می‌گیرد. سازمان صحی جان تائید کرده است که افراد مبتلا به میکروارگانیسم های مضر تا سال 2025 به ده میلیون نفر خواهد رسید.

 به زودی ویروس جدید ظهور می کند که اپیدمی جهانی را در پی خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
به زودی ویروس جدید ظهور می کند که اپیدمی جهانی را در پی خواهد داشت

باور دانشمندان به این است که استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها، درمان بسیاری از عفونت های باکتریایی از جمله سوزاک، سل و سالمونلا را بسیار دشوار و گاه حتی غیرممکن ساخته است.
استاد طبی در دانشگاه سان دیگو کالیفرنیا استفانی سان دیاگو گفته است که استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک‌ها در شرایط کرونا، جهان می‌تواند سریعتر با یک اپیدمی جدید روبرو شود. وی گفت: "این یک بحران جهانی است و به دلیل شیوع همه گیر کووید 19 وضعیت بدتر می شود."
پیش از این تدروس ادهانوم گبریسوس دبیرکل سازمان صحی جهان گفته بود که ویروس‌ها و همه‌گیرها بخشی از زندگی مردم است و تمام کشورهای جهان خود را برای مقابله با اپیدمی بزرگ بعدی آماده کنند.
سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که تاکنون در سراسری جهان نزدیک به 36 میلیون نفر به کرونا مبتلا اند و بیش از 1 میلیون کرونایی جان خود را از دست داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала