شناسایی بیش از ۵۶ هزار بیمار کرونایی تازه در امریکا

© REUTERS / Andrew Kellyشناسایی بیش از ۵۶ هزار بیمار کرونایی تازه در امریکا
شناسایی بیش از ۵۶ هزار بیمار کرونایی تازه در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 شمار دچار شدگان به ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا در بیست‌وچهار ساعت گذشته شاهد افزایش ۵۶ هزار نفری بوده است.
شمار بیماران کرونایی در امریکا از 7 میلیون نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار بیماران کرونایی در امریکا از 7 میلیون نفر گذشت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، همزمان با شدت گرفتن مبارزات انتخاباتی دو نامزد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر در امریکا، شمار دچار شدگان روزانه به ویروس «کووید۱۹» در این کشور نیز رو به افزایش است. 

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد، که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از همه ایالت های امریکا به صورت مجموع ۵۶,۶۵۲ بیمار کرونایی شناسایی شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۹۵۷ امریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل دچار شدگان به ویروس کووید۱۹ در امریکا به ۷,۸۳۳,۷۶۳ نفر و شمار قربانیان بر اثر این بیماری به ۲۱۷,۷۳۸ تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار دچار شدگان و جان‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های امریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.

این در حالی است، که روز جمعه پیش (به وقت ایران) دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز از مثبت شدن آزمایش دچارشدن خود و همسرش به ویروس کووید۱۹ خبر داده و روز شنبه نیز خبر بستری شدن وی در یک درمانگاه نظامی منتشر شد. وی اما تنها پس از سه روز آنجا را ترک کرده و به کاخ سفید برگشت. علی‌رغم اینکه هنوز معلوم نیست پزشکان ترامپ را ترخیص کرده یا او سر خود درمانگاه را ترک کرده اما وی به محض بازگشت به کاخ سفید مقابل دوربین‌ها ماسک خود را برداشت.

بعد از آن بود که جولان کرونا در کاخ سفید شروع شده و حداقل ۳۴ نفر از مقامات ارشد دولت امریکا به این بیماری کرونا دچار شدند.

یادآوری می کنیم؛ که نمودار دچار شدگان و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که روز چهارشنبه شمار کسانی که در جهان به این بیماری دچار شده شدند از ۳۶ میلیون نفر عبور کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала