دختر چه‌گوآرا: عادی‌سازی پیوندهای کشورهای عربی با اسرائیل فاجعه‌ای بزرگ است

© Photo / Youtube/locopedro59's channelدختر چه‌گوآرا: عادی‌سازی پیوندهای کشورهای عربی با اسرائیل فاجعه‌ای بزرگ است
دختر چه‌گوآرا: عادی‌سازی پیوندهای کشورهای عربی با اسرائیل فاجعه‌ای بزرگ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دختر مبارز انقلابی اهل امریکای لاتین گفت، که با ما کاری کردند، که توجه مان از امور مهم و اساسی به سمت امور چه بسا بسیار سطحی معطوف شود. 
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ایران به تأمین روابط بعضی اعراب با اسرائیل

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، دختر ارنستو چه‌گوآرا در گفت‌وگو با شبکه‌ای لبنانی سازش عربی-اسرائیلی را فاجعه‌ای بزرگ خواند و افزود: کاری کرده‌اند که توجهات از امور مهم به سمت امور سطحی معطوف شود.

شبکه «المیادین» لبنان به مناسبت پنجاه و سومین سالروز اعدام ارنستو چه‌گوارا مبارز انقلابی اهل امریکای لاتین گفت‌وگویی با دختر وی آلیدا انجام داده است.

آلیدا گفت، پدرش در وصیت‌نامه‌اش از سلسله اماکنی در جهان سخن گفته که بیداری در آن جریان دارد. وی در ادامه این قسمت از وصیت‌نامه را اینطور نقل کرد: «خاورمیانه (غرب آسیا) با تناقضات ویژه خود، صحنه‌ای است که از شدت گرمایش می‌جوشد و پیش‌بینی درباره اینکه جنگ مذکور میان اسرائیلِ مورد حمایت امپریالیست‌ها و کشورهای مترقی منطقه به کجا می‌رود، غیرممکن است؛ این یکی از آتش‌فشان‌های خطرناک در جهان است.

وی سپس عطف به وصیت‌نامه پدرش ادامه داد: این آتش‌فشان در حال حاضر منفجر شده و در حال جوشش است... به عنوان مثال باید از فلسطین سخن بگویم؛ با ما کاری کردند که توجهمان از امور مهم و اساسی به سمت امور چه بسا بسیار سطحی معطوف شود؛ جهان شاهد بیماری همه‌گیری است که هزاران نفر را کشته و اینچنین می‎شود که موضوعات اساسی را فراموش می‌کنیم.

آلیدا سپس تصریح کرد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا خواستار انتقال سفارتخانه‌ها به قدس است گویا در اصل قدس متعلق به اسرائیل است با این وجود هیچ اقدام عملی علیه این موضوع انجام نمی‌شود؛ صداهای مخالفی که در این باره شنیده می‌شود بسیار کم است بلکه بالعکس حاکمان بسیاری هستند که خواسته‌های دولت امریکا را با تحقیر کامل انجام می‌‎دهند.

وی ادامه داد: اقدام کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل مسأله‌ای عجیب و فاجعه‌ای بزرگ است و انسان به هیچ وجه نمی‌تواند آن را درک کند.

آلیدا به این موضوع که پدرش همواره بر «همبستگی» تأکید داشته نیز اشاره کرد و گفت، باید به کمک ملت‌هایی که نیاز به کمک دارند مانند سوریه و فلسطین رفت و با آنها اعلام همبستگی کرد.

وی افزود، کوبا به عنوان جزیره‌ای کوچک برای احترام به ملت فلسطین روابط خود را به رژیم اسرائیل قطع کرده است. آلیدا در ادامه به نقل از پدرش گفت: نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد اما نباید هیچ زمانی تسلیم شد، باید پرچم هر کشوری را که دنبال آزادی است به دست بگیریم و از مبارزه در این راه عقب نماند.

آلیدا در پایان نیز بر ضرورت ایستادن در کنار ملت‌های مظلوم تأکید کرد و این جمله را از قول پدرش نقل کرد: همه آنچه انجام می‌دهیم عبارت از فریاد جنگ علیه امپریالیسم و فریاد به خاطر وحدت ملت‌ها علیه بزرگترین دشمن بشریت یعنی ایالات متحده امریکاست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала