عبدالله: بیرون شدن نظامیان امریکا پیش از صلح بر اوضاع تأثیرگذار است

© رخنامه عبدالله عبدالله: بیرون شدن نظامیان امریکا پیش از صلح بر اوضاع تأثیرگذار است
عبدالله: بیرون شدن نظامیان امریکا پیش از صلح بر اوضاع تأثیرگذار است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان می‌گوید، که بیرون شدن نظامیان امریکایی از افغانستان پیش از تأمین صلح، بر اوضاع افغانستان اثرگذار خواهد بود.

پس از پاکستان؛ عبدالله عبدالله در سفر چهار روزه به هند می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
پس از پاکستان؛ عبدالله عبدالله در سفر چهار روزه به هند می‌رود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، در چهارمین روز سفرش به هند و پیش از برگشتش به افغانستان، تأکید کرد که افغانستانی ها باید آماده باشند و با وحدت نظر جلو بحران را بگیرند.

او افزود: «پیش از تأمین صلح که اگر این کار [بیرون شدن نیروها] شود، تأثیر خودرا دارد. باز هم مسئولیت اولی و آخری به عهده ما است.»

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت، که در داخل حکومت در برابر روند صلح مخربینی وجود ندارند؛ اما برخی از کسان، از چگونگی صلح با طالبان نگران استند: «من نمی‌گویم مخربین صلح، بلکه کسانی‌که تشویش دارند از این‌که ما چه نوع صلحی را در افغانستان انتظار داشته باشیم».

عبدالله عبدالله از ادامۀ خشونت‌ها در کشور ابراز نگرانی کرد و تأکید ورزید که افغانستانی‌ها نباید به گذشته برگردند.

پیش از این، زلمی خلیل‌زاد از وجود مخربین روند صلح در داخل حکومت افغانستان سخن زده بود.

امیر محمد آخندزاده، عضو هیئت شورای عالی مصالحه ملی اظهار داشت: «در میان طالبان هم هستند کسانی که با صلح مخالفت می‌کنند و در حکومت هم هستند که با صلح مخالفت می‌کنند».

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا پیش از این بر بیرون شدن نیروهای امریکایی تا پایان سال جاری میلادی خبر داده‌است؛ اما بربیناد توافق صلح امریکا و طالبان این نیروها باید تا ماه می سال آیندۀ میلادی افغانستان را ترک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала