موافقت گروه‌های عراقی برای توقف حملات راکتی بر امریکایی‌ها

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeموافقت گروه‌های عراقی برای توقف حملات راکتی بر امریکایی‌ها
موافقت گروه‌های عراقی برای توقف حملات راکتی بر امریکایی‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی گروه "کتائب حزب الله" در عراق گفته است که گروه‌های مسلح عراق با توقف دادن حملات راکتی بر نیروهای امریکایی در این کشور در بدل اینکه حکومت عراق جدول زمانی خروج این نیروها را اعلام کند، موافقت کرده اند.

 به گزارش اسپوتنیک، محمد محی،‌ سخنگوی گروه جنگجویان شیعه "کتائب حزب الله" در مصاحبه با آژانس رویترز گفته است: "جناح‌ها شرایط آتش‌بس را اعلام کرد که در آن تمام جناح‌ها مقاومت (ضد امریکایی) به شمول آنهایی که بر نیروهای امریکایی حمله کرده اند، شامل اند".

تدارکات دولت امریکا برای خروج دیپلمات‌هایش از عراق - اسپوتنیک افغانستان
تدارکات دولت امریکا برای خروج دیپلمات‌هایش از عراق

سخنگوی "کتائب حزب الله" خاطر نشان ساخته است که حکومت عراق باید قطعنامه پارلمان این کشور مبنی بر خروج نیروهای خارجی از خاک عراق را عملی سازد.

محمد محی گفت: "اگر امریکا بر بودن تاکید کند و به تصمیم پارلمان ما احترام قایل نشود، جناح‌ها از هر گونه سلاحی که در دست دارند، استفاده خواهند کرد".

وی همچنان یادآور شد که حملات راکتی بر نیروهای امریکایی و تاسیسات دیپلوماتیک "فقط یک سینگال مبنی بر نارضایتی از حضور امریکا در کشور، بود".

قبل از این روزنامه وال استریت جورنال با استناد بر منابع نوشته بود که دولت امریکا به مقامات عراقی هشدار داده اند در صورتی که حملات راکتی بر امریکایی‌ها در عراق متوقف نشوند، سفارت امریکا در این کشور را بسته خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала