چه کسانی بیشتر از ویروس کووید-19 می‌میرند؟

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر چه کسانی بیشتر از ویروس کووید-19 می‌میرند؟
چه کسانی بیشتر از ویروس کووید-19 می‌میرند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر صحت روسیه می‌گوید که افراد که اضافه وزن دارند احتمال مرگ بر اثر بیماری همه‌گیر کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، «اولگ سالاگای» معاون وزیر صحت روسیه در پیام تلگرامی خود نوشته است که احتمال مرگ افراد اضافه وزن مبتلا به ویروس کرونا 48 درصد بیشتر نسبت به دیگران می‌باشد.

از سه علامت احتمالی جدید ویروس کرونا نام برده شد  - اسپوتنیک افغانستان
از سه علامت احتمالی جدید ویروس کرونا نام برده شد

وی در تلگرام خود نگاشته است: مطالعات انجام شده به روی تقریباً 400 هزار مبتلا به کرونا نشان می‌دهد، افراد که اضافه وزن دارند 113 درصد احتمال دارد به شفاخانه‌ها، 74 درصد احتمال آن وجود دارد که در مراقبت‌های ویژی بستری شوند. و همچنان احتمال مرگ این افراد 48 درصد بیشتر نسبت به دیگران می‌باشد.

وی تصریح کرد که کاهش وزن اضافی بدن را می‌توان یکی از ابزارهای موثر در جلوگیری از عفونت ویروس کرونا و پیامدهای منفی آن دانست.

در مورد این که چطور باید فهمید که اضافه وزن داریم وی گفت: بسیار آسان است. شما فقط باید شاخص توده بدن خود را محاسبه کنید. تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان 2. اگر شاخص بیش از 25 باشد، پس باید به این موضوع توجه کنید. اگر شاخص بیش از 35-40 باشد، این باعث نگرانی است.

سازمان جهانی صحت 11 مارچ سال روان اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. طبق آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 36 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و کرونا جان حداقل 1.05 میلیون نفر را گرفته است. براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، امریکا هند و برازیل به ترتیب سه کشور از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در جهان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала