تاکید لاوروف و چاووش‌اوغلو بر عملی‌شدن توافقات درمورد قره‌باغ

© Sputnik / Mikhail Climentiev /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید لاوروف و چاووش‌اوغلو بر عملی‌شدن توافقات درمورد قره‌باغ
تاکید لاوروف و چاووش‌اوغلو بر عملی‌شدن توافقات درمورد قره‌باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزرای خارجه روسیه و ترکیه با بحث روی وضعیت جاری در قره‌باغ کوهستانی، بر عملی‌شدن توافقات ذکرشده در اعلامیه سه‌جانبه روسیه، ارمنستان و آذربایجان، تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه، ۱۱ اکتوبر) با نشر یک خبرنامه نوشته است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با مولوت چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه طی یک گفتگوی تلفونی، روی وضعیت جاری در قره‌باغ کوهستانی بحث و تبادل نظر نمودند.

وزرای خارجه هر دو کشور بر عملی‌شدن توافقات ذکرشده در اعلامیه سه‌جانبه وزرای خارجه روسیه، ارمنستان و آذربایجان که پس از مذاکرات ۱۰ ساعته در مسکو نشر شد، تاکید کرده اند.

اعلام آمادگی آذربایجان برای آغاز مذاکرات با ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان
اعلام آمادگی آذربایجان برای آغاز مذاکرات با ارمنستان

این گفتگوی تلفونی به ابتکار عمل جناح ترکی برگزار شده است.

در ادامه خبرنامه آمده است: "جانب روسیه آمادگی اش مبنی بر ادامه تلاش‌های میانجی‌گرانه بخاطر دست‌یابی به راه حل بحران قره‌باغ کوهستانی، اعلام کرده است".

قابل ذکر است که حدود دو هفته می‌شود که درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شده است و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала