عذرخواهی کیم جونگ اون از مردم کوریای شمالی

© AFP 2023 / KCNAعذرخواهی کیم جونگ اون از مردم کوریای شمالی
عذرخواهی کیم جونگ اون از مردم کوریای شمالی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در جریان رژه نظامی اخیر که با نمایش راکت قاره‌پیمای جدید این کشور برای اولین بار پس از دو سال همراه شد، در سخنانی احساسی عذرخواهی کرد که نتوانسته زندگی شهروندان کوریای شمالی را ارتقا دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کیم جونگ اون،‌ رهبر کوریای شمالی شنبه (10 اکتوبر) در مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس حزب حاکم کارگران کشورش حاضر شد.

در جریان رژه نظامی راکت قاره‌پیمای جدید کوریای شمالی برای اولین بار از زمانی که کیم دیدار با رهبران بین‌المللی از جمله دونالد ترامپ در سال 2018 را آغاز کرد، به نمایش درآمد.

رونمایی کوریای شمالی از بزرگ‌ترین راکت قاره‌پیمای خود - اسپوتنیک افغانستان
رونمایی کوریای شمالی از بزرگ‌ترین راکت قاره‌پیمای خود

اون گفت: «ما به ساخت توان دفاعی ملی و بازدارندگی جنگی دفاع از خود ادامه خواهیم داد». رهبر کوریای شمالی همچنان وعده داد تا از توان نظامی کشورش برای حملات پیش‌دستانه استفاده نکند. او هیچ اشاره مستقیمی به امریکا یا مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای که اکنون به بن‌بست رسیده است، نداشت.

وی تحریم‌های بین‌المللی، طوفان‌ها و شیوع کرونا را عاملی دانست که اجازه نداد وعده‌های پیشرفت اقتصادی محقق شود.

 او افزود: «شرمنده‌ام که هرگز نتوانسته‌ام به درستی اعتماد عظیم شما را تلافی کنم. تلاش و از خود گذشتگی من برای بیرون آوردن مردم از وضعیت معیشت دشوار کافی نبود».

رهبر کوریای شمالی در ادامه از تلاش‌های ارتش کشورش بابت سخت‌کوشی در واکنش به طوفان‌های تابستانی ویرانگر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد. او همچنان به اینکه حتی یک شهروند کوریای شمالی هم تست مثبت نداشته است، بالید؛ تاکیدی که پیشتر کوریای ‌جنوبی و ایالات متحده امریکا زیر سوال بردند. رسانه دولتی کوریای ‌شمالی هم گزارش داد، این محدودیت‌ها موجب تاخیر در اجرای پروژه‌های اقتصادی و ساخت‌وسازهای کلیدی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала