علاقه مندی وزارت دفاع امریکا به راکت قاره‌ پیمای جدید کوریای شمالی

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VAعلاقه مندی وزارت دفاع امریکا به راکت قاره‌ پیمای جدید کوریای شمالی
علاقه مندی وزارت دفاع امریکا به راکت قاره‌ پیمای جدید کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا یا (پنتاگون) راکت قاره‌پیمای جدید کوریای شمالی را مورد توجه قرار داد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی امریکا در بیانیه‌ای می‌گوید که ایالات متحده امریکا از گزارش‌های مربوط به رونمایی سلاح‌های جدید در رژه کوریای شمالی مطلع است.

مقامات در وزارت دفاع امریکا تاکید کردند که امریکا هم اکنون در تماس با متحدان خود در منطقه در حال تجزیه و تحلیل اوضاع در کوریای شمالی است.

پیش از این، گزارش شده بود که جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 امریکا از حزب دموکرات آماده دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو خواهد بود. به گفته بایدن، دیدار سران کشورها به عنوان بخشی از تلاش ها برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کوریا امکان پذیر خواهد بود.

کوریای شمالی روز گذشته شنبه (10 اکتوبر) رژه نظامی را به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس حزب حاکم کارگران کشور برگزار کرد.

 کوریای شمالی در رژه بزرگ نظامی خود، یک نوع راکت بالستیک  قاره پیمای جدید متحرک به نمایش گذاشت که به گفته کارشناسان بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی است.

ارتش کوریای شمالی این راکت قاره پیمای جدید را در حالی به نمایش گذاشت که بیشتر دولت این کشور نیز به وجود آن اشاره کرده بود. این راکت‌ها در رژه روز شنبه سوار بر موتر حامل راکت « 11- اکسل» به نمایش گذاشته شدند.

راکت قاره پیمای جدید به نظر بزرگتر از راکت «هواسونگ-15» است که نوامبر سال 2017 آزمایش شد. آزمایش آن راکت در آن برهه موجب اظهار نظر کارشناسان مبنی به در برد کامل بودن قاره امریکا از سوی راکت هواسونگ-15 شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала