جنرال آمریکایی: خروج ما از افغانستان وابسته به شرایط است

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeجنرال آمریکایی: خروج ما از افغانستان مسئولانه و با توجه به شرایط، خواهد بود
جنرال آمریکایی: خروج ما از افغانستان مسئولانه و با توجه به شرایط، خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفته است که حضور سربازان امریکایی در افغانستان، وابسته به شرایط است.

به گزارش اسپوتنیک، مارک میلی؛ رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به تازگی در گفتگو با رادیو دولتی (ان. پی. آر) آن کشور گفته‌است که خروج نیروهای آمریکا از افغانستان مبتنی بر شرایط است و یکی از این شرایط، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است که در دوحه جریان دارد.

او گفته است: «ما برای پایان دادن به جنگ افغانستان، برنامه‌ی مسوولانه داریم که بر اساس آن، منافع آمریکا حفظ شود و در آینده هیچ تهدیدی از آدرس افغانستان متوجه امنیت آمریکا و متحدان آن نباشد. با رییس‌جمهور ترامپ، از نزدیک در ارتباط استم و اوضاع افغانستان را بررسی می‌کنیم.»

 رییس ستاد ارتش امریکا گفته‌است که این کشور قصد دارد به گونه مسئولانه و آگاهانه شمار نیروها را در افغانستان تا مرز 4 هزار و 500 تن کاهش دهد و کاهش نیروها در آینده از سوی رییس جمهور ترامپ مشخص خواهد شد.

خروج امریکایی‌ها از افغانستان؛ پایگاه‌ها را تخریب می‌کنیم اما به افغان‌ها نمی‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
خروج امریکایی‌ها از افغانستان؛ پایگاه‌ها را تخریب می‌کنیم و به افغان‌ها نمی‌دهیم

به گفته‌ی آقای میلی، زمانی که توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان به امضا رسید، 121 هزار سرباز امریکایی در افغانستان حضور داشتند؛ اما این رقم، در حال حاضر، به 8500 نفر کاهش یافته است.

 به گفته رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، یکی از شرایط کاهش نیروهای آمریکایی، آغاز در گفتگوهای میان‌افغانی است که در حال حاصر در دوحه جریان دارد و بسیار مهم است.

جنرال میلی خاطرنشان کرده‌است که واشنگتن تطبیق شرایط توافقنامه‌ای که با طالبان در ماه فبروری امضا شده را از نزدیک نظارت و بررسی می‌کند.

این در حالی است که چند روز پیش، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، در برگه‌ی تویترش نوشت که باید شمار باقی‌مانده‌ی سربازان امریکایی، تا کریسمس به کشورشان برگردند.

پس از آن، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت که شمار سربازان ایالات متحده در افغانستان، تا اوایل سال 2021 میلادی به 2500 نفر کاهش خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала