آخرین تلاش ترامپ برای امضای توافق هسته‌ای با روسیه

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین تلاش ترامپ برای امضای توافق هسته‌ای با روسیه
آخرین تلاش ترامپ برای امضای توافق هسته‌ای با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا امیدوار است تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر، توافق تسلیحات هسته‌ای جدید را با روسیه امضاء کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Axios دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا تلاش دارد در آخرین روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریكا ، توافق مبنی بر کاهش و محدودیت بیشتر سلاح های استراتژیک تهاجمی  START-3  با روسیه را منعقد کند.

این روزنامه می نویسد: با این حال قصد رهبر امریکا برای انعقاد پیمان موشکی با پوتین قبل از انتخابات ریاست جمهوری برای جمهوری خواهان و مقامات کاخ سفید تعجب آور بود.

روسیه در مورد توافق قریب الوقوع کنترل تسلیحات نظامی با امریکا خوشبین نیست - اسپوتنیک افغانستان
روسیه در مورد توافق قریب الوقوع کنترل تسلیحات نظامی با امریکا خوشبین نیست

خاطر نشان می‌گردد، رئیس کاخ سفید معتقد است که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد امضای پیمان هسته ای به توافق اساسی رسیده است.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ایالات متحده و نیکولای پاتروشف روس در تاریخ 2 اکتبر در ژنو دیدار کردند و موفقیت در این دیدار باعث شد مارشال بیلینگسلیا، نماینده کنترل تسلیحاتی ترامپ، سفر لحظه آخری را به هلسینکی صورت دهد. بنا به گفته یک منبع آگاه، طرف آمریکایی معتقد است که توافق مورد نظر ظرف یک هفته از آغاز مذاکرات دو جانبه قابل حصول است.

هر چند ترامپ و همتای  روس او در شش ماه گذشته چندین گفت و گوی تلفنی داشته، نمایندگان آن‌ها هنوز نتوانسته به پیشرفت چشمگیری در مذاکرات تسلیحات هسته‌ای خود دست یابند.

اما معاون وزیر خارجه روسیه نظر دیگری دارد. سرگئی ریابکوف اخیرا اعلام کرد هنوز اختلافات زیادی تا رسیدن به توافق تسلیحاتی با آمریکا وجود دارد.

پیمان استارت نو (New START) توافق کاهش تسلیحات استراتژیک دو جانبه میان آمریکا و روسیه است که روز هشتم اپریل 2010 میان رئیس جمهور وقت آمریکا و همتای روسی او در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید. بر اساس این پیمان، دو طرف با کاهش زرادخانه هسته‌ای خود موافقت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала