آرمانشهر، آینده و جهان: باشگاه والدای آخرین گزارش سالانه خود را ارائه می دهد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر آرمانشهر، آینده و جهان: باشگاه والدای آخرین گزارش سالانه خود را ارائه می دهد
آرمانشهر، آینده و جهان: باشگاه والدای آخرین گزارش سالانه خود را ارائه می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشگاه گفتگوی والدای یک اتاق فکر مستقر در مسکو است که در سال 2004 تاسیس شده است و طبق وب سایت آن فعالیت های آن "شکل گیری دستور کار جهانی و ارائه ارزیابی صحیح و عینی از مسائل سیاسی و اقتصادی جهانی" است.
لاوروف: ترکیه از توافقات صورت گرفته میان آذربایجان و ارمنستان در مسکو حمایت کرد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: ترکیه از توافقات صورت گرفته میان آذربایجان و ارمنستان در مسکو حمایت کرد

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که کشورهای سراسر جهان به نبرد با بیماری همه گیر ویروس کرونا ادامه می دهند، این باشگاه 17 مین نشست سالانه خود را برگزار می کند و والدای گزارش جدید خود را با عنوان "تاریخ ، ادامه یابد: مدینه فاضله یک جهان متنوع" ارائه داده است.

آغاز ارائه گزارش این باشگاه که در 13 اکتوبر در مسکو بود، شمار از چهره های برجسته از جمله سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حضور داشتند.

نویسندگان گزارش جدید ژانر کار خود را "مدینه فاضله" توصیف می کنند، فرض می کنند که جهان در آستانه مرحله جدیدی از توسعه است، زیرا موسسات مختلف به تدریج منسوخ می شوند و زمینه همکاری های چند جانبه بین ملت ها را فراهم می کنند ، در حالی که حتی قدرتمندترین کشورها نمی توانند به سلطه برسند.
نویسندگان ایده های گزارش دیگری را که در ماه می توسط باشگاه والدای منتشر شد با عنوان "سالم ماندن در جهانی در حال فروپاشی" ارائه می دهند که ارزیابی کارشناسان این باشگاه از وضعیت ایجاد شده در جهان در سال 2020 در میان همه گیر جهانی ویروس کرونا را ارائه می دهد.

شرکت کنندگان در این بحث قصد دارند موضوعات مختلف، از جمله این که بشر در کدام نوع جهان زندگی می کند و چگونه مردم می توانند از وحشیگری بیشتر و جنگ همه علیه همه آنچه هشدار دهنده ها پیش بینی می کنند اجتناب کنند.
جلسه امسال در قالب مختلط برگزار می شود و به شرکت کنندگان از خارج از کشور فرصت داده می شود تا از راه دور در این رویداد شرکت کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که اتحادیه اروپا در حال تطبیق شیوه آمریکا در تهدید و مجازات کشورها با تحریم است.

وی در سخنرانی در باشگاه ولدای گفت: «کسانی که مسئول سیاست خارجی غرب هستند ضرورت مذاکرات محترمانه دوجانبه را درک نمی‌کنند. ما احتمالا مذاکره با آنها را برای مدتی تعلیق می‌کنیم. به خصوص از زمانی که "اورسولا ون‌در لین» (رئیس کمیسیون اروپا) گفته که همکاری ژئوپلتیکی با مقامات کنونی روسیه کارآیی ندارد. پس اگر این چیزی است که آنها می‌خواهند اجازه دهید روی دهد.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد: «اتحادیه اروپا به صورت فعالانه در حال تبعیت از مسیر آمریکا بوده و تکیه‌اش به تهدیدها و تحریم‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. اتحادیه اروپا دو سازوکار برای مجازات کسانی که از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده و همچنین کسانی که به نقض حقوق بشر پرداخته‌اند دارد.»

لاوروف گفت: «چنین سازوکارهایی منشور سازمان ملل را نقض کرده و خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل است».

یادآوری می کنیم، که باشگاه بحث و گفت و گوی ولدای در سال 2004 تأسیس شد، و این باشگاه یک اتاق فکر مستقر در مسکو است که تلاش می کند "ارزیابی صحیح و عینی از مسائل سیاسی و اقتصادی جهانی" ارائه دهد.

در سال 2016، این باشگاه جایزه خود را تأسیس کرد که از سال 2017 به دلیل "کمک قابل توجهی در درک و توضیح تغییرات و گرایش ها در سیاست جهانی" اهدا می شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала