ثبت یک واکسن دیگر ضد کرونا در روسیه

© Sputnik / Rospotrebnadzor  /  مراجعه به بانک تصاویر ثبت یک واکسن دیگر ضد کرونا در روسیه
ثبت یک واکسن دیگر ضد کرونا در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر بهداشت روسیه از ثبت یک واکسن دیگر ضد COVID-19 در این کشور خبر داد.

 به گزارش اسپوتنیک، میخائیل موراشکو ، وزیر بهداشت روسیه گفت، دو واکسن روسی علیه بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا تحت آزمایشات بالینی قرار دارند و قرار است یکی از این واکسن ها طی این هفته رسما ثبت شود.

موراشکو در کنفرانس زیر عنوان "بیماری همه گیر 2020 : چلش ها، عواقب و تصمیمات" گفت: « در حال حاضر دو واکسن روسی تحت آزمایش های بالینی قرار دارد و یک واکسن نیز ثبت شده است. ما برنامه داریم که این هفته یکی ازاین واکسن ها را که تحت آزمایشات بالینی است؛ ثبت نموده و سپس تولید آن را آغاز کنیم».

آیا پوتین تست کرونا داده است؟  - اسپوتنیک افغانستان
کرملین: تصمیم پوتین برای تزریق واکسن کرونا جدی است

پیش از این از ثبت دومین واکسن کرونا در روسیه که از سوی  مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژیک «وکتور» در نووسیبیرسک ساخته شده است،  توسط مرکز فدرال ثبت مالکیت صنایع روسیه خبر داده شد.

واکسن دوم کرونا «اپی واک کرونا» نام دارد و شرکت سازنده آن می گوید که بر اساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس کووید-19ایجاد کند.  

لازم به یادآوری است، نخستین واکسن جهان علیه ویروس کرونا در تاریخ 11 آگست امسال در روسیه به ثبت رسید. این واکسن، مشابه نخستین ماهواره مصنوعی که در سال 1957 به فضا فرستاد شد، " "Sputnik V نامگذاری شده است.

وزیر بهداشت در عین حال گفت: «روسیه با تولید واکسن، "سلاحی ارزشمند" برای مبارزه با عفونت کووید-19 بدست آورده است. و اکنون گردش همگانی این دارو در حال شروع شدن است و آزمایشات بالینی مرحله سوم، از جمله در برخی کلینک‌های مسکو آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала