عبدالله عبدالله: اجازه تلف شدن حقوق مردم افغانستان در روند صلح را نمی‌دهیم

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله: اجازه تلف شدن حقوق مردم افغانستان در روند صلح را نمی‌دهیم
 عبدالله عبدالله: اجازه تلف شدن حقوق مردم افغانستان در روند صلح را نمی‌دهیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای مصالحه افغانستان اعلام کرد که اجازه ضایع شدن حقوق اقشار مختلف مردم این کشور در روند مذاکرات با طالبان را نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با تاکید بر حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته در مذاکرات با طالبان گفت که اجازه ضایع شدن حقوق اقشار مختلف این کشور، گروه‌های قومی و اقلیت‎‌ها را نخواهد داد.

عبدالله اظهار داشت که حق تعلیم و تحصیل، کار، آزادی بیان و انتخابات در نتیجه سال‌ها تلاش و پیکار بدست آمده است و اجازه نخواهیم داد تا این حقوق از مردم گرفته شود.

وی افزود که مردم افغانستان انتظار دارند تا در مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شود و سطح خشونت‌ها نیز کاهش یابد اما همزمان با مذاکرات خشونت‌ها نیز افزایش یافته است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای عالی مصالحه افغانستان، عبدالله درباره خروج نیروهای خارجی نیز گفت: «رهبری نظام هر کشوری، مطابق برنامه و استراتژی خود تصمیم‌گیری می‌کند، اما در هرصورت جامعه بین‌الملل در مورد آینده‌ با ثبات افغانستان تعهد محکم دارد و روابط پایدار با کشورهای همکار ادامه خواهد یافت».

پوزش خواهی عبدالله عبدالله از بلقیس روشن - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: مردم در روند صلح سرعت عمل می‌خواهند

عبدالله پیش از این گفته بود: تاریخ افغانستان ثابت کرده است که جنگ راه‌حل اختلاف‌ها نیست و تنها مذاکره و گفت‌وگو می‌تواند زمینه یک زندگی مسالمت‌آمیز را مساعد سازد، تحقق صلح منوط به تعریف ارزش‌های مشترک از طریق مذاکره ، تفاهم و احترام به حقوق انسانی است.

وی همچنین با رد کردن گمانه‌زنی‌ها درباره نیت طالبان برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و سپس سرنگونی قدرت نیز اظهارداشت: طالبان باید آموخته باشد حتی در زمانی که کنترل 85 درصد خاک افغانستان را در دست داشتند، قادر به دستیابی به این هدف از راه نظامی نبودند.

به گفته رئیس شورای مصالحه افغانستان، در روند صلح این کشور باید صدای همه مردم افغانستان انعکاس یابد و هر قدر که پیام‌ها در حمایت از صلح بلند شود، تیم مذاکره ‌کننده دولت قویتر ظاهر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала