ادعای سرویس جاسوسی بریتانیا علیه روسیه

© REUTERS / Peter Nichollsادعای سرویس جاسوسی بریتانیا علیه روسیه
ادعای سرویس جاسوسی بریتانیا علیه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر بخش امنیت سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا مدعی شد چالش هایی در زمینه امنیت ملی برای بریتانیا وجود دارد که کشورهایی از جمله روسیه، چین و ایران از عاملان آن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، کن مک کالوم مدیر جدید بخش امنیت MI5 (سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا) در اولین سخنرانی عمومی خود، روسیه، چین و ایران را کشورهایی متخاصم اعلام کرد.

لندن در ماه مارچ سال روان اعلام کرده بود که مک کالوم به‌عنوان مدیر بخش امنیت MI5 (سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا) تعیین گردیده است.

وی به خبرنگاران گفت: علاوه بر کار ضدتروریسم، ما در تلاشیم که بریتانیا را از کشورهای متخاصم محافظت کنیم. این موضوع تنها شامل موارد جاسوسی و سرقت اسرار دولتی نیست. در سال 2020، ما با تهدیدهای مربوط به مردم رو به رو هستیم، از جمله قتل ها ، که مسمومیت الکسی ناوالنی به ما اين امر را یادآوری می‌کند، همچنان تهدیدات برای اقتصاد، تحقیقات علمی، زیرساخت ها از جمله موارد مهم است.

الکسی ناوالنی، چهره مخالف دولت روسیه به تاریخ 20 اگست هنگامی که از شهر تومسک به جانب مسکو پرواز داشت و در داخل طیاره حالتش خراب شد، در شهر اومسک روسیه بستری شد. پس از انجام معاینات طبی، داکتران شهر اومسک دلیل این حالت ناوالنی را نقض سیستم سوخت و ساز (بیماری متابولیک) در نتیجه کاهش شدید شکر در خون، اعلام کردند. به گفته داکتران اومسک، در خون و ادرار ناوالنی مواد زهری پیدا نکرده اند.

مک کالوم در ادامه نیز مدعی شد: در سال 2020 یکی از سخت‌ترین چالش های پیش روی MI5 و دولت (بریتانیا) چالش های امنیت ملی مختلفی است که از سوی روسیه، چین و ایران و دیگر عوامل به طور جدی و پیچیده ای رو به افزایش می باشند و تهدیدهای تروریستی نیز پابرجا هستند.

روسیه بارها اتهامات مربوط به مداخله در انتخابات، روندهای دموکراتیک و دست داشتن در حملات سایبری در سایر کشورها را رد کرده و آنها را تبلیغات خوانده و همچنان اعلام کرده است که صحبت کردن به زبان تحریم‌ها نتیجه مثبتی ندارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала