لاوروف: آمریکا تلاش دارد بحران لیبی را به نفع خود تنظیم کند

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: آمریکا تلاش دارد بحران لیبی را به نفع خود تنظیم کند
لاوروف: آمریکا تلاش دارد بحران لیبی را به نفع خود تنظیم کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی ابراز داشت: ایالات متحده در لیبی بسیار فعال است. به گفته وی آمریکا تلاش می کند با اقدامات خود در آن کشور ترکیه و روسیه راتضعیف کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای با صراحت اعلام کرد: «از آنجا که ایالات متحده آمریکا در لیبی بسیار فعال است این‌کشور سعی دارد بحران لیبی را  در جهت منافع خود از جمله برای ضعیف کردن اقدامات ترکیه و تضعیف فدراسیون روسیه تنظیم کند».

 وزیر خارجه روسیه معتقد است: سیاست حداکثر خودخواهانه آمریکا، اعتماد در عرصه روابط بین‌المللی را خدشه‌دار کرده و مانع از کارآیی فعالیت سازمان‌های بین‌المللی برای حل‌وفصل مشکلات جهانی شده است.

 لاوروف: جنگ لیبی راه حل نظامی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: درگیری های لیبی راه حل نظامی ندارد

لیبی از سال 2011 که قیام علیه معمر قدافی با پشتیبانی ناتو به سرنگونی حکومت او انجامید، دچار هرج و مرج است. این کشور   اکنون دو پاره شده به طوری که دولت آشتی ملی طرابلس و شمال غرب لیبی را در اختیار دارد و جنرال خلیفه حفتر و ارتش ملی لیبی بنغازی را در شرق کشور.

سازمان ملل متحد اما دولت آشتی ملی را به رسمیت می‌شناسد. ترکیه نیز از این دولت حمایت می‌کند در حالی که امارات متحده عربی، مصر و روسیه حامی ژنرال حفتر به شمار می‌آیند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала