افزایش ناامنی‌ها در ولایت هرات؛ طلا فروشان نیز دوکان‌های شان را بستند

© Photo / Facebookافزایش ناامنی‌ها در ولایت هرات؛ طلا فروشان نیز دوکان‌های شان را بستند
افزایش ناامنی‌ها در ولایت هرات؛ طلا فروشان نیز دوکان‌های شان را بستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیۀ طلا فروشان ولایت هرات در اعتراض به افزایش ناامنی‌ها و آدم‌ربایی‌ها در این ولایت دست به اعتصاب کاری زده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، این در حالی است که از چند روز بدینسو، اتحادیۀ صرافان ولایت هرات در اعتراض به افزایش ناامنی‌ها و آدم‌ربایی‌ها اعتصاب کاری کرده‌است.

طلافروشان، می‌گویند که دزدان مسلح و آدم‌ربایان زنده‌گی و کاروبار آنان را تهدید می‌کنند و نهادهای امنیتی در تأمین امنیت جان و مال مردم بی‌پروا استند.

عبدالاحد، رئیس اتحادیه زرگران هرات گفت: «از اول سال تا حالا، تقریباً هفت زرگر اختطاف شده و دو زرگر شهید شده‌اند و یک زرگر هم در بند اسارت است فعلأ؛ از او هشت لگ دالر خواسته‌اند و هنوز دولت برای رهایی او اقدام نکرده‌است».

اختطاف در هرات؛ صرافان دست به اعتصاب کاری زدند - اسپوتنیک افغانستان
اختطاف در هرات؛ صرافان دست به اعتصاب کاری زدند

این در حالی است که پس از دو روز، پولیس هرات محمد اسماعیل، یک صراف را از چنگ آدم‌ربایان در شهر هرات رها ساخته‌است.

آدم‌ربایان این صراف را دوشنبه شب از خانه‌اش در مرکز شهر هرات ربوده بودند.

محمد اسماعیل گفت: «به من گفتند که چهار موتر آمده بودیم و چهار ساحه را تحت نظارت داشتیم به این دلیل زیاد زحمت کشیدیم باید یک میلیون دالر بدهی».

بهاء الدین رحیمی، رئیس اتحادیه صرافان هرات نیز بیان داشت: «مردم از سرقت‌های مسلحانه، از ترورها، از اختطاف‌ها و از تهدیدهای تلفنی به تنگ آمده‌اند؛ تنها خواست مردم تأمین امنیت در ولایت هرات است».

در همین حال، سید وحید قتالی، والی هرات می‌گوید که برخی از شبکه‌های جرمی با ربودن سرمایه‌گذاران در تلاش فراردادن سرمایه‌ها و ایجاد وحشت در این ولایت استند: «ما تفاوتی بین سرقت مسلحانه و اختطاف نمی‌بینیم؛ آن یک حربه‌یی است برای بدست آوردن پول و این هم یک حربه‌یی است برای بدست آوردن پول. ما از پنج شبگۀ گسترده، سه شبکۀ آن را دستگیر کرده‌‎ایم و تمام مستندات هست و در اختیار شما قرار دارد».

با اینکه پولیس هرات می‌گوید در سال روان تنها هشت تن در این ولایت ربوده شده‌اند، اما اتحادیۀ صرافان و طلافروشان هرات می‌گویند که در شش ماه گذشته تنها نُه صراف و هفت طلا فروش در شهر هرات ربوده شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала