سناتور آمریکایی: طالبان در مذاکره با دولت حسن نیت ندارند

© AP Photo / Susan Walsh سناتور آمریکایی: طالبان در مذاکره با دولت حسن نیت ندارند
 سناتور آمریکایی: طالبان در مذاکره با دولت حسن نیت ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا با اشاره به افزایش حملات طالبان در افغانستان گفت که این گروه در مذاکرات بین‌الافغانی صلح حسن نیت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوریخواه و رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا با استقبال از حملات هوایی آمریکا به طالبان گفت: طالبان با حسن نیت مذاکره نمی‌کند.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان دو روز پیش اعلام کرد که در پی حمله گسترده طالبان به مرکز ولایت هلمند نیروی هوایی آمریکا چندین حمله هدفمند را در دفاع از نیروهای امنیتی افغان انجام داد و تاکید کرد که این حملات مطابق با توافقنامه قطر صورت گرفت.

لیندسی گراهام از توافق بد طالبان  به ترامپ هشدار می دهد - اسپوتنیک افغانستان
لیندسی گراهام از توافق بد طالبان به ترامپ هشدار می دهد

گراهام پیش از این نیز بارها علاوه بر مخالفت با توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، اعلام کرده بود که حمله این گروه به نیروهای امنیتی افغان نقض توافقنامه قطر است.

وی همچنین تاکید کرده بود: برای اطمینان از اینکه افغانستان به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها تبدیل نشود باید همه گزینه‌ها را روی میز نگه‌ داریم.

دو مقام ارشد سابق آمریکایی نیز چندی پیش به «پولیتیکو» گفتند که گراهام به‌طور مستقیم از کاخ سفید خواسته شمار کمی از نیروهای آمریکایی متشکل از نیروهای ویژه و افسران سازمان سیا را در افغانستان نگه‌دارد تا فشار بر طالبان حفظ شود.

رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا در حالی طالبان را به نقض توافقنامه و نداشتن حسن نیت در مذاکرات متهم می‌کند که «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان می‌گوید که این گروه  سطح درگیری‌ها را کاهش داده و برای حل بحران افغانستان بر سر میز مذاکره حاضر شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала