آماده شدن مخفیانه آلمان و ناتو برای جنگ هسته‌ای

© Depositphotos.com / Curraheeshutterآماده شدن مخفیانه آلمان و ناتو برای جنگ هسته‌ای
آماده شدن مخفیانه آلمان و ناتو برای جنگ هسته‌ای  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای هوایی آلمان و شرکای آن در ناتو در حال انجام یک رزمایش هسته‌ای محرمانه به نام «بعد از ظهر ماندگار» تا مانورهای لازم در صورت بروز جنگ واقعی را تمرین کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه بیلد، این تمرینات محرمانه در پایگاه هوایی نورفنایش واقع در (نوردراین-وستفالن) در حال انجام است.

طبق گزارش این نشریه، این منطقه یک محل ذخیره‌سازی جایگزین برای بمب‌های هیدروژنی بی61 امریکایی است که در بوچل در منطقه راینلاند-فالتس قرار دارد. همچنان گزارش شده است که همزمان در بوچل تمرینات «گارد پایدار» در حال برگزار است که در این تمرینات نیروهای هوایی برای دفاع از پایگاه هوایی در برابر حمله با استفاده از سیستم‌ های دفاع هوایی پاتریوت آموزش می‌بیند.

Американские ядерные бомбы B61 - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در آلمان مخفیانه تسلیحات هسته‌ای خود را مدرنیزه کرده است

این نشریه خاطرنشان می‌شود که جنگنده‌های هالندی، بلجیمی و ایتالیایی در این تمرینات شرکت دارند. کارشناسان نظامی ادعا می‌کنند که رزمایش «بعد از ظهر ماندگار» از جمله موارد دیگر، حمل ایمن سلاح‌های هسته‌ای امریکایی از محل های ذخیره‌سازی زیرزمینی به طیاره و نصب آن است که تمرین می‌شود. بیلد تاکید کرد که آزمایشات تمرینی بدون استفاده از مهمات رزمی برگزار می‌شود.

طبق گفته‌ها، کشورهای ناتو نگران افزایش تهدید جنگ هسته‌ای طی سی سال گذشته هستند. این خطر به دلیل خروج امریکا از پیمان منع راکت‌های میان برد و کوتاه برد و همچنان در شرایط تردیدهای فعلی در مورد تداوم «استارت جدید» وجود دارد.

پیش از این فرانسه اعلام کرده بود به دلیل لغو پیمان راکتی بین روسیه و ایالات متحده امریکا اوضاع در جهان  بی‌ثبات شده و برای اولین بار از زمان جنگ سرد، جهانیان  شاهد بی‌ثباتی جدی در مسئله منع گسترش سلاح های هسته‌ای هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала