تحریم‌های جدید اروپایی علیه روسیه اعلام شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم‌های جدید اروپایی علیه روسیه اعلام شد
تحریم‌های جدید اروپایی علیه روسیه اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرانجام بر سر بسته اقدامات تحریمی علیه روسیه به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، اتحادیه اروپا به تاریخ ۱۴ اکتوبر اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه را اعلام کرد. به موجب این تصمیم شش نفر از مقام‌های ارشد دستگاه امنیتی آن کشور حق ورود به اتحادیه اروپا را ندارند و حساب‌های بانکی آنها مسدود می‌شود.

 نماینده ناوالنی از سازمان ملل خواست تا موضوع مسمومیت وی را بررسی کنند - اسپوتنیک افغانستان
نماینده ناوالنی از سازمان ملل خواست تا موضوع "مسمومیت" وی را بررسی کنند

براساس اطلاعات رسانه‌ها، در این فهرست اندری یارین، رئیس اداره سیاست داخلی رئیس جمهور روسیه، سرگئی کیرینکو، معاون نخست اداره امور رئيس جمهور روسیه و الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه، شامل اند.

دیتمر کوستر، سخنگوی فراکسیون سوسیال‌دموکرات در کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا، کاربرد ماده سمی علیه ناوالنی را نقض حقوق بین‌الملل دانست. سازمان منع سلاح‌های کیمیاوی کاربرد داروی عصبی نوویچوک را به صراحت ممنوع کرده است.

کوستر در این باره تأکید کرد: "من گرایش‌های گاه ناسیونالیستی و بیگانه‌ستیزانه در مواضع ناوالنی را تأیید نمی‌کنم اما سوءقصد به مخالفان سیاسی به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست".

الکسی ناوالنی، بلوگر روسی به تاریخ ۲۰ اگست هنگامی که از شهر تومسک به جانب مسکو پرواز داشت و در داخل طیاره حالتش خراب شد، در شهر اومسک روسیه بستری شد. پس از انجام معاینات طبی، داکتران شهر اومسک دلیل این حالت ناوالنی را نقض سیستم سوخت و ساز (بیماری متابولیک) در نتیجه کاهش شدید شکر در خون، اعلام کردند. به گفته داکتران اومسک، در خون و ادرار ناوالنی مواد زهری پیدا نکرده اند.

پس از سپری‌شدن دو روز، ناوالنی را در حالت وخیم توسط طیاره به کلینیک Charite در برلین انتقال دادند.

کلینیک Charite به تاریخ ۲۳ سپتمبر اعلام کرد که ناوالنی از بستر مرخص شده و وضعیت صحی وی قناعت‌بخش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала