اسپر: برنامه‌ راکتی کوریای شمالی تهدید جهانی است

© AFP 2023 / Olivier Doulieryاسپر: برنامه‌ راکتی کوریای شمالی تهدید جهانی است
اسپر: برنامه‌ راکتی کوریای شمالی تهدید جهانی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا پس از رونمایی راکت‌های بالستیک قاره‌پیما در رژه نظامی کوریای شمالی چهارشنبه شب اعلام کرد که برنامه‌های راکتی و هسته‌ای پیونگ یانگ تهدید جهانی است.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر وزیر دفاع امریکا در مراسم استقبال از «سوه ووک» همتای کوریای جنوبی خود در پنتاگون با اشاره به اتحاد نظامی قدرتمند میان ایالات متحده و کوریای جنوبی، تأکید کرد که دو کشور همچنان متعهد هستند مقامات کوریایی شمالی را به کنار گذاردن زرادخانه هسته‌ای و راکت بالستیک خود وادار سازند.

رونمایی کوریای شمالی از بزرگ‌ترین راکت قاره‌پیمای خود - اسپوتنیک افغانستان
رونمایی کوریای شمالی از بزرگ‌ترین راکت قاره‌پیمای خود

مارک اسپر در ادامه گفت: «ما موافقیم که برنامه‌های راکت بالستیک و هسته‌ای کوریای شمالی تهدیدی جدی علیه امنیت و ثبات منطقه و جهان است. در مواجهه با این تهدید و سایر تهدیدها، ایالات متحده به امنیت جمهوری کوریا [کوریای جنوبی] متعهد است».

وزیر دفاع امریکا همچنین از هدف مشترک دولت ایالات متحده و کوریای جنوبی مبنی بر اجرای فرآیند خلع سلاح هسته‌ای و کامل کوریای شمالی سخن گفت.

مقامات دفاعی دو کشور امریکا و کوریای جنوبی همچنان در مورد سیاستهایی برای تقویت ظرفیت‌های بازدارندگی مشترک خود، افزایش همکاری در فضا و فضای سایبری و فراهم سازی تمام شرایط برای انتقال کنترول مؤثر نظامی نیروهای شبه جزیره کوریا به یک فرمانده از کوریای جنوبی بحث و گفتگو کردند.

اسپر در ادامه خاطرنشان کرد که این فرآیندی زمان بر است اما ائتلاف را تقویت خواهد کرد.

گفتنی است که از سال 2018 کوریای شمالی و امریکا در حال انجام مذاکره برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا هستند. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در نشست سنگاپور در ماه جون 2018 تعهد و پایبندی خود به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا را اعلام کردند اما با بروز اختلاف نظرها بر سر زمانبندی فرآیند کاهش تحریم‌ها، این مذاکره‌ها به بن بست کشیده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала