باکو جنگ آزاد سازی را در قره باغ پیش می برد

© AP Photo / Azerbaijani Presidential Press Officeالهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان
الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که این کشور در قره باغ قره باغ "جنگ آزاد سازی" را پیش میبرد.

وی افزود: "شما می دانید، هر جنگ ظلم، فداکاری، رنج مردم، از دست دادن عزیزان است ، اما تفاوت در این است که برای مردم آذربایجان این یک جنگ آزادسازی است و برای ارمنستان یک جنگ تسخیر. این راز پنهان نیست، بلکه یک واقعیت است که سازمان های بین المللی از قبل می دانند که ارتش به اصطلاح قره باغ کوهستانی وجود ندارد. امروز، در انجمنی که طرف ارمنی آن را چنین می نامد ، 90 فیصد از نیروهای نظامی شهروندان ارمنستان هستند".

رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرده گفت: "آنها در آنجا چه می كنند؟ امروز نیروهای اشغالگر ارمنی در مناطق شناخته شده بین المللی آذربایجان حضور دارند. و هیچ چیز قابل توجیه نیست: نه از نظر حقوق بین الملل و نه از نظر اخلاق انسانی. برای 30 سال غیرممكن است سیاست جلوگیری از ورود آذربایجانی ها به آنها را سرزمینهای اصلی. این همان سرزمینهایی است که جمعیت ارمنی هرگز در آنها زندگی نکرده است. سوال دیگر این است که همه چیز در آنجا نابود شده است و برای بازگشت به آنجا ، زمان و تلاش زیادی لازم است ، اما چنین موقعیتی قابل توجیه نیست. بنابراین ، ما و سربازان ما در حال جنگ به خاطر سرزمین آذربایجان هستیم"،

جنگ در خط تماس در قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه اندازی جنگ متهم می کنند ، آنها در قره باغ از بمباران توپخانه ای در شهرک های مسالمت آمیز جمهوری ناشناخته از جمله پایتخت آن ، استپاناکرت خبر می دهند. ارمنستان با ادعا اینکه انقره به طور فعال از باکو حمایت می کند ، حکومت نظامی و - برای اولین بار - بسیج عمومی اعلام کرد. بسیج جزئی در آذربایجان و در بعضی جاها حکومت نظامی معرفی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала