برای ارمنستان حق تعیین سرنوشت قره باغ "خط سرخ" است

© Photo / press office of the GOV of RAپاشینیان صدراعظم ارمنستان
پاشینیان صدراعظم ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاشینیان صدراعظم ارمنستان: برای ارمنستان حق تعیین سرنوشت قره باغ "خط سرخ" است و ایروان نمی تواند از آن امتناع ورزد.

به گزارش اسپوتنیک، صدراعظم ارمنستان طی مصاحبه با اسپوتنیک گفت که" این آن خط است که ارمنستان نمی تواند از آن امتناع ورزد.

وی طی مصاحبه با دیمتری کیسلف مدیر عمومی اسپوتنیک گفت: "چنین ویژگی وجود دارد و این ویژگی حق تعیین سرنوشت مردم قره باغ است. و در هر زمان ، ارمنستان برای چنین مصالحه ای آماده بود. و مشهورترین طرح ابتکار قازان است ، زمانی که ارمنستان برای سازش مشخصی آماده بود. اما آذربایجان از امضای این توافق نامه ها خودداری کرد. پاشینیان در مصاحبه موازی با رهبران گفت: "زیرا آذربایجان حق تعیین سرنوشت ارامنه قره باغ را نمی خواهد و نمی خواهد و حق تعیین سرنوشت قره باغ برای ما" خط قرمز است".

جنگ در خط تماس در قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه اندازی جنگ متهم می کنند ، آنها در قره باغ از بمبارد حملات نیروهای توپچی در شهرک های مسالمت آمیز جمهوری ناشناخته از جمله پایتخت آن  استپاناکرت خبر می دهند. ارمنستان با ادعا اینکه انقره به طور فعال از باکو حمایت می کند ، حکومت نظامی و - برای اولین بار - بسیج عمومی اعلام کرد. بسیج جزئی در آذربایجان و در بعضی جاها حکومت نظامی معرفی شد.

 این حق مردم در تعیین سرنوشت شان است، و آن عبارت از عدم استفاده از زور یا تهدید به استفاده از زور و حفظ تمامیت ارضی است. سوال این است که چگونه این اصول توسط طرفین تفسیر می شود. زیرا در طی روند مذاکره معلوم شد که طرفین این اصول را به شکل دیگری تفسیر می کنند. اکنون ما وضعیتی داریم که یکی از اصول اساسی حالا نقض شده است. من قبلاً در مورد آن صحبت کرده بودم – و آن  عدم استفاده از زور یا تهدید به زور برای حل مشکلات قره باغ می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала