جایگاه افغانستان در بیانیه جدید انتخاباتی ترامپ

© REUTERS / Carlos Barriaجایگاه افغانستان در بیانیه جدید انتخاباتی ترامپ
جایگاه افغانستان در بیانیه جدید انتخاباتی ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور امریکا تاکید دارد تا همکارانش در شورای امنیت عملی‌کردن پلان‌ها برای افغانستان را تسریع کنند، تا وی در بیانیه جدید انتخاباتی‌اش از آنها یادآوری کند.

به گزارش اسپوتنیک، NBC News با استناد بر دو مقام بلندپایه دولت امریکا خبر داده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا قصد دارد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یک بیانیه مفصل درمورد سیاست خارجی، ایراد کند.

در گزارش آمده است: "ترامپ تاکید دارد تا اعضای تیم وی در بخش امنیت ملی به عملی‌کردن پلان‌ها در بخش‌های جداگانه سرعت بخشند تا وی از آنها در بیانیه‌اش یادآوری کند، به‌طور مثال، درمورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان".

اظهارات ترامپ مبنی بر کاهش سربازان امریکایی از افغانستان شعار انتخاباتی است - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات ترامپ مبنی بر کاهش سربازان امریکایی از افغانستان شعار انتخاباتی است

قبل از این دولت امریکا اعلام کرده بود که واشنگتن قصد دارد تا ماه نومبر سال جاری شمار نیروهایش در افغانستان را تا ۴۵۰۰ نفر کاهش دهد، اما منابع در دولت امریکا گفته اند که تصمیم مبنی بر کاهش نیروها الی ۳ هزار نفر تا آغاز سال ۲۰۲۱، قبلا اتخاذ شده است.

در گزارش آمده است: "ترامپ با دستیارانش روی مفکوره استفاده از بیانیه برای اعلام کاهش اضافی نیروها، بحث کرده است".

گفته می‌شود که علاوه بر موضوع خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، ترامپ قصد دارد سیاست‌اش در قبال چین، مذاکرات با دولت روسیه مبنی بر توافقنامه جدید سلاح هسته‌ای و استراتژی جامع وی برای رقابت ایالات متحده با دیگر قدرت‌های جهان، را نیز در این بیانیه بگنجاند.

تصمیم نهایی مبنی بر زمان و مکان ایراد این بیانیه هنوز اتخاذ نشده است. همچنان تیم ترامپ تا هنوز به نتیجه نرسیده است که آیا این بیانیه در چوکات مبارزات انتخاباتی و یا هم به عنوان یک اعلامیه رسمی کاخ سفید، ایراد شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала