دستور رئیس‌جمهور چین به ارتش: آماده جنگ باشید

© AFP 2023 / Dale De La Reyدستور رئیس‌جمهور چین به ارتش: آماده جنگ باشید
دستور رئیس‌جمهور چین به ارتش: آماده جنگ باشید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور چین در دیدار با تفنگداران ارتش این کشور از آنها خواست تا «تمام فکر و انرژی خود را برای آمادگی در جنگ احتمالی» متمرکز کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون مرکزی چین، شی جینگ پینگ، رئیس‌جمهور چین که برای بازدید از یکی از ولایت‌های جنوبی این کشور راهی استان «گوانگ دونگ» شده بود در دیدار با تفنگداران ارتش این کشور از آنها خواست تا «تمام فکر و انرژی خود را بر آمادگی در جنگ احتمالی» متمرکز کنند.

او که به مناسبت چهلمین سالگرد شکل‌گیری منطقه آزاد اقتصادی شنزن به شهر «چاوژو» سفر کرده بود در این دیدار از نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین خواست همچنان «کاملا وفادار، خالص و قابل اعتماد» بمانند و حالت آماده‌باش خود را برای یک جنگ احتمالی حفظ کنند.

منطقه آزاد شنزن در سال 1980 و با جذب سرمایه‌های خارجی تاسیس شد و با اجرای موفقیت آمیز این پروژه، حالا شنزن به قدرت اقتصادی دوم چین تبدیل شده است. این اظهارات زمانی مطرح می‌شود که تنش‌های میان امریکا و چین بعد از شیوع ویروس کرونا، اوضاع هنگ‌کنگ و همچنین مساله تایوان اوج گرفته است.

رئیس‌جمهور چین، نیروهای دریایی این کشور را یک واحد نخبه ارتش چین خواند و گفت که هدف این نیروهای محافظت از حاکمیت، امنیت، تمامیت ارضی و منافع کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала