فرار آکسیجن از سفینه هوائی روسیه

© Photo / NASAسفینه فضائی
سفینه فضائی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محل نشت اکسیجن در سفینه فضائی روسیه با استفاده از یک پاکت چای در کیهان کشف شد.

به گزارش اسپوتنیک،  از گفتگوهای خدمه با زمین حاصل شده که توسط ناسا پخش شده است چنین برمیاید که ممکن فضانوردان روسیه در اسیشن فضایی بین المللی محل دقیق نشت هوا را در سفینه "زوزده"  پیدا کرده باشند، کارشناسان خواستند آنرا با نوار مهر و قید کنند.

 ناسا در نظر دارد مکانی را در سفینه سایوز روسی سایوز بدست آورد  - اسپوتنیک افغانستان
ناسا در نظر دارد مکانی را در سفینه سایوز روسی بدست آورد

آناتولی ایوانیشین کیهان نورد روسی و متخصص مرکز کنترل ماموریت در این ارتباط گفت: «شب گذشته ایوان واگنر و من 30 دقیقه وقت خود را در  استیشن بین المللی-جایی که نشت هوا تشخیص داده شد، ضایع کردم ، ما فکر می کنیم که واقعاً احتمال محل نشت اکسیجن را کشف و مسدود نمودیم".

ایوانیشین گفت که آنها یک پاکت چای برداشتند و دریچه را در محفظه "نشت" سفینه  "زوزده" بستند و دیدند که این پاکت چای در جهت نشت احتمالی هوا شناور حرکت دارد - به منطقه ای که تجهیزات سیستم ارتباطات باند پهن قرار دارد.

به محض وقت و فرصت این نشت آکسیجن با نوار مهر و موم بسته شد.

نشت هوا در استیشن فضائی در سپتامبر 2019 تشخیص شد. در ماه آگوست - سپتامبر 2020 ، نشت آکسیجن 5 برابر با سرعت (از 270 گرم تا 1.4 کیلوگرم هوا در روز) افزایش یافت، خدمه برای بررسی تنگی آکسیجن دریچه ها را در ماژول های سفینه دو بار بستند و برای چند روز در بخش روسی استیشن. مشخص شد که این نشت در محفظه میانی سفیه "زوزده"  روسیه واقع شده است.

میزان افت فشار در سفینه یک میلی متر جیوه در هشت ساعت است، این امر خطری برای خدمه استیشن فضایی ایجاد نمی کند و مانع پرواز استیشن در حالت سرنشین دار نمی شود.

به گفته سرگئی کریکالف، مدیر اجرایی برنامه های سرنشین دار Roscosmos ، اگر خدمه نتوانند نشت را برای مدت طولانی از بین ببرند ، باید حجم اضافی هوا به استیشن انتقال گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала