نگرانی روسیه از افزایش خشونت ها در افغانستان

© Sputnik / Evgeniya Novozhenova /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی روسیه از افزایش خشونت ها در افغانستان
نگرانی روسیه از افزایش خشونت ها در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید که افزایش خشونت‌ها در افغانستان نگران کننده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش خشونت ها در افغانستان گفته، امیدوار است که در شروع مذاکرات روی کاهش خشونت‌ها و دستیابی به یک صلح ملی توافق صورت گیرد.

 عبدالله عبدالله: اجازه تلف شدن حقوق مردم افغانستان در روند صلح را نمی‌دهیم  - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله: اجازه تلف شدن حقوق مردم افغانستان در روند صلح را نمی‌دهیم

او در این خصوص گفت: "هیات گفتگو کننده‌ کابل و گروه طالبان روی اصول و طرزالعمل مذاکرات در حال مشوره هستند، باید توجه داشته باشیم که افزایش خشونت‌ها در افغانستان در هفته گذشته و پیچیده شدن اوضاع نظامی و سیاسی در این کشور را نمی‌توان نگران کننده نه نامید. ما انتظار داریم که در آینده بسیار نزدیک طرف افغانستان به یک اجماع می‌رسند و به‌زودی مذاکرات صلح را به هدف پایان بخشیدن خشونت و دستیابی به یک صلح ملی آغاز می‌کنند".

در یک هفته‌ گذشته به طور بی‌سابقه درگیری شدیدی بین نیروهای دولتی و گروه طالبان در هلمند افغانستان ادامه دارد و آگاهان سیاسی افغانستان بر این باورند که جنگ های کنونی بر روند صلح در قطر اثر منفی خواهد گذاشت. سازمان ملل متحد در کابل یا یوناما با نشر یک اعلامیه نیز گفته است که خشونت‌ها در افغانستان باید به صورت فوری متوقف شود.

این در حالی‌ست که گروه تماس دولت افغانستان و طالبان روز گذشته (13، اکتوبر) پس از یک توقف 12 روزه بار دیگر نشست‌ها را از سرگرفتند اما اختلافات بر سر تعیین دستورکار مذاکرات همچنان ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала