تلاش ‌عربستان در حل‌وفصل اختلافات با قطر

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEشاهزاده جوان عربستان سعودی
شاهزاده جوان عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه عربستان سعودی در جریان صحبت با یک اندیشکده امریکایی ادعاهایی درباره تلاش‌ها در خصوص حل اختلافات چهار کشور مصر، امارات، بحرین و عربستان سعودی با قطر صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، «فیصل بن فرحان بن عبد‌الله بن آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی که اخیرا به امریکا سفر کرد و در جریان  صحبت با اندیشکده سیاست‌های شرق نزدیک واشنگتن به بحث درباره مسئله بحران با قطر پرداخت.

قطر:  مذاکرات با عربستان سعودی دوسال پیش آغاز شده است  - اسپوتنیک افغانستان
قطر از آغاز گفت‌وگو‌هایی با عربستان سعودی خبر داد

وزیر خارجه عربستان سعودی در این خصوص گفت: «در صورت پایبندی برادران قطری به حل و فصل انگیزه‌‌های امنیتی که چهار کشور خواهان مبارزه با تروریزم را به اتخاذ تصامیم مربوط به آن سوق داد، این مسئله برای امنیت و ثبات منطقه خوب خواهد بود».

صفحه وزارت خارجه عربستان سعودی نیز این بخش از اظهارات فیصل بن فرحان را در حساب توئیتری خود نشر کرد.

بن فرحان گفته است: «با برادران قطری‌ ما کار را ادامه خواهیم داد و امیدواریم که آنها برای بحران خلیج [فارس] با ما همکاری کنند».

وزیر خارجه سعودی همچنین در بخش‌هایی از اظهاراتش گفت: «امیدواریم… بتوانیم در راستای حل نگرانی‌های امنیتی مشروع گام برداریم…نگرانی‌هایی که ما را به اتخاذ تصامیم پیشین سوق داد».

او همچنین گفت: «بر این باورم که راهی به سوی این مسئله وجود دارد و امیدوارم که بتوانیم در آینده نزدیک این راه را پیدا کنیم».

پاسخ تند قطر به اتهامات عربستان سعودی علیه این کشور - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ تند قطر به اتهامات عربستان سعودی علیه این کشور

وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه زمان دستیابی به این راه حل چه زمانی است، گفت:‌ «مسئول آگاه‌تر از پرسشگر نیست».

روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به منطقه بحرانی شد. چهار کشور عربی یادشده در پنجم ژوئن (2017) روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را رد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала