مشاور امنیتی دولت امارات: با اسرائیل در برابر تروریسم می‌جنگیم

© REUTERS / Christopher Pikeمشاور امنیتی دولت امارات: با اسرائیل در برابر تروریسم می‌جنگیم
مشاور امنیتی دولت امارات: با اسرائیل در برابر تروریسم می‌جنگیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام امنیتی اماراتی ادعا کرده است، که با اسرائیل از همه منابع برای مبارزه با تروریسم در منطقه کار خواهند گرفت. 
زمان امضای توافق‌نامه میان امارات و اسرائیل مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
زمان امضای توافق‌نامه میان امارات و اسرائیل مشخص شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یک مقام امنیتی در امارات متحده عربی روز جمعه مدعی شد، که توافق سازش میان این کشور و اسرائیل یک پیروزی در زمینه مبارزه در برابر افراط‌ گرایی در غرب آسیا به شمار می رود.

این مشاور امنیتی دولت امارات به روزنامه «جروزالم پست» گفت، زمان آن رسیده که به جایگاه کلیدی یهودیان و مسیحیان در تاریخ منطقه اشاره شود و آن‌ها باید بخشی از آینده منطقه نیز باشند و بیرون راندن آن‌ها «تهدیدی برای همه ما به شمار می رود».

وی در ادامه گفت:‌ «لازم است که تمام منابع خود را به کار بگیریم و با یکدیگر در مبارزه با تروریسم همکاری کنیم. آن‌ها پشت مرزهای ما هستند. آن‌ها همه جا هستند».

این مقام اماراتی با اشاره به زمان رونمایی از توافق سازش با اسرائیل گفت: «می‌خواهیم این پیام را تبلیغ کنیم که منطقه به حد کافی عذاب کشیده و باید مرزها را شکست. باید این یخ را شکست. اگر ۲۰ سال پیش این کار را کرده بودیم صدها هزار معترض در شهرهای عربی به خیابان می‌ریختند».

این مشاور امنیتی دولت امارات در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که کشورش با هم‌دستی سعودی‌ها طی سال‌های اخیر یکی از بدترین بحران‌های انسانی را غیرنظامیان یمن رقم زده‌اند و سربازان اسرائیل نیز از هیچ جنایتی در برابر مردم مظلوم فلسطین فروگذار نکرده‌اند.

 

یادآوری می کنیم، که توافق سازش میان امارات و اسرائیل برای نخستین بار در ۱۳ اگوست از زبان دونالد ترامپ اعلام شد و پس از آن بحرین نیز به این غائله پیوست و دو کشور در ۱۵ سپتامبر با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضاء کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала