منبع: طالبان جنگ در هلمند را متوقف ساختند

© REUTERS / Abdul Malikمنبع: طالب جنگ در هلمند را متوقف کردند
منبع: طالب جنگ در هلمند را متوقف کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان می‌گوید روی متوقف شدن جنگ در ولایت هلمند توافق شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه طالبان توافق کردند که حملات خود را در ولایت هلمند در جنوب افغانستان متوقف سازند. این توافق زمانی صورت گرفت که نیروهای هوایی امریکا به حمایت از نیروهای دولتی افغانستان، مواضع گروه طالبان را مورد هدف قرار دادند.

تشدید نبردها؛ خالد هلمند رفت - اسپوتنیک افغانستان
تشدید نبردها؛ خالد هلمند رفت

سخنگوی گروه طالبان که ناخواست از وی نام گرفته شود، به این خبرگزاری گفت: "هواپیماهای بدون سرنشین ارتش (امریکا) به مواضع ما حملات راکتی شبانه انجام دادند".

او تاکید کرد که این گروه طرف امریکا را به عدم پذیرش توافق‌نامه بدست آمده، در ماه فبروی میان امریکا و طالبان مطلع ساخت.

او افزود: "ما به نیروهای خود در هلمند دستور دادیم که پیشروی را متوقف کنند. امیدواریم که امریکا نیز بمباران بیشتر را متوقف سازد".

روز گذشته، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان از کاهش حملات خبر داد. او اظهار داشت که افزایش خشونت‌ها رونده صلح را تهدید نموده است، این هشدار است به افغان‌ها و حامیان منطقه‌‌ی و بین المللی آنها.

بربنیاد توافق‌نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان که 29 فبروی سال روان، در دوحه پایتخت قطر به امضا رسید، این گروه باید از حملات گسترده مسلحانه در ولایات، شهرها خوداری کنند.

این در حالی‌ست به دلیل شدت جنگ میان نیروهای افغان، نیروهای امریکایی و گروه طالبان هفته گذشته نزدیک به 5 هزار و 600 خانواده مجبور به ترک خانه های خود شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала