هشدار وزارت امور خارجه ایران به آذربایجان و ارمنستان

© Sputnik / Shiva Abshenasهشدار وزارت امور خارجه ایران به آذربایجان و ارمنستان
هشدار وزارت امور خارجه ایران به آذربایجان و ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایران با اشاره به وظایف نیروهای مسلح ایران در مناطق مرزی این کشور، به جمهوری آذربایجان و ارمنستان هشدار داد.

انهدام جنگنده سو-25 آذربایجان ازسوی ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان
انهدام جنگنده سو-25 آذربایجان ازسوی ارمنستان
به گزارش اسپوتنیک، سایت رسمی وزارت خارجه ایران به نقل از سعید خطیب زاده سخنگوی این وزارت نوشت: "نیروهای مسلح حافظ امنیت و آرامش شهروندان ایرانی از جمله ساکنان در مناطق مرزی شمال غرب کشور هستند. در صورت تکرار اینگونه گلوله پراکنی ها، جمهوری اسلامی ایران بی‌تفاوت نخواهد ماند".

وزارت خارجه ایران همچنین نوشته است، که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اصابت چندین فقره راکت جنگی به مناطق مرزی این اظهار داشت: متاسفانه اخبار نگران کننده ای در این زمینه در جریان روز روان گزارش شده است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

این وزارت نوشته است، که  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ضمن تکذیب برخی شایعات مبنی بر اقدام متقابل از سوی نیروهای مرزبانی ایران، تاکید کرد: حفظ امنیت و آرامش شهروندان ایرانی ساکن در مناطق مرزی خط قرمز نیروهای مسلح کشورمان به شمار می رود و در صورت تکرار اینگونه گلوله پراکنی‌ها، جمهوری اسلامی ایران بی‌تفاوت نخواهد ماند.

یادآوری می کنیم، که نزدیک به دو هفته درگیری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ آغاز شده است و هر از چندگاهی بعضی گلوله‌ها و راکت‌های شلیک شده به مناطق مرزی ایران اصابت کرده است. مقام های ایران تاکنون چندین بار نسبت به این مسئله اعتراض و هشدار داده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала