Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فینال لیگ برتر افغانستان؛ بهترین‌های فصل معرفی شدند + عکس

© Sputnik / فیروز مشعوفتیم فوتبال شاهین آسمایی قهرمان لیگ برتر افغانستان
تیم فوتبال شاهین آسمایی قهرمان لیگ برتر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پایان فصل نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور جوایز بهترین‌ها و جام قهرمانی به تیم قهرمان اهدا گردید.

به گزارش اسپوتنیک؛ در حالی‌که تیم شاهین آسمایی با شکست دادن تیم سیمرغ البرز به جام قهرمانی دست یافت. در پایان این دیدار مراسم اختتامیه انجام شد که طی آن جوایز بهترین‌های بازی و فصل برای ستاره‌ها تفویض گردید.

تندیس افتخاری فدراسیون فوتبال از سوی محمدیوسف کارگر رییس نهاد فوتبالی کشور به امرالله صالح معاون اول ریاست جمهنوری اسلامی کشور اهدا شد.

سپس جایزه بهترین بازیکن زمین اهدا شد که حسین علی‌زاده بازیکن شاهین آسمایی این جایزه را از آن خود کرد و جایزه خود را از دستان داکتر عبدالله، کارگر، صالح و داکتر رحیمی دریافت نمود.

فردین حکیمی زننده گل قهرمانی شاهین آسمایی در دیدار نهایی لیگ برتر فوتبال به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر برگزیده شد و ضمن دریافت جام جایزه نقدی 80 هزار افغانیگی را کسب کرد.

مرتضی رضایی کاپیتان تیم سیمرغ البرز، جایزه گل‌زن برتر مسابقات را از آن خود کرد.

جایزه بازی جوانمردانه رقابت‌ها به تیم فوتبال د میوند اتلان رسید. تیمی که در مرحله گروهی بازی‌ها با دو شکست و یک تساوی حذف گردید. این جایزه و نیز پول نقدی 80 هزر افغانیگی را رییس فدراسیون فوتبال کندهار دریافت نمود.

جایزه بهترین دروازه‌بان فصل لیگ برتر کشور به کاوش حیدری دروازه‌بان شاهین آسمایی داده شد. او تندیس بهترین دروازه‌بان و جایزه نقدی 80 هزار افغانیگی را به دست آورد.

در ادامه نیز تیم داوری مسابقات جوایز شان را روی لوژ دریافت کردند ولی حلیم آقا شیرزاد حاضر نشد.

تیم فوتبال سیمرغ البرز که برای سومین بار لقب نائب قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر کشور را به دست می آورد، بازیکنان این تیم مدال نقره مسابقات را به دست آوردند. همچنان جایزه نقدی 500 هزار افغانیگی از سوی یکی از کمپنی‌های خصوصی و نیز رقم 300 هزار افغانیگی از سوی دولت به این تیم تعلق گرفت.

در فرجام نیز الیاس منوچهر با کادرفنی و شاگردان‌اش مدال طلا را به دست آوردند.

البته در این بین اعلام شد که بنیاد نبی زاده و بنیاد کامگار نیز برای دو تیم فینالیست یک میلیون افغانی را اهدا نمودند، بنیاد رحمانی 150 هزار به تیم قهرمان و 100 هزار به تیم نائب قهرمان اهدا گردید.

در مهم‌ترین لحظات نیز جام قهرمانی (که منار جام تزئین شده بود) را از دستان عبدالله عبدالله، امرالله صالح و محمد یوسف کارگر به تیم شاهین آسمایی اهدا شد که فردین حکیمی کاپیتان و زننده گل قهرمانی شاهین آنرا با هم تیمی‌های خود بالای سر بردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала