باکو : جنگنده SU-25 ارتش ارمنستان در قره باغ منهدم شد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Последствия обстрелов в Степанакерте
Последствия обстрелов в Степанакерте - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش این کشور توانسته است یک فروند جنگنده SU-25 نیرو های هوایی ارمنستان را در منطقه مناقشه قره‌باغ منهدم کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان از انهدام هواپیمای Su-25 نیروهای مسلح ارمنستان در خط تماس قره باغ خبر داد.

اداره نظامی آذربایجان گفت: "در تاریخ 17 اکتبر، حدود ساعت 11:11 به وقت محلی یک فروند جنگنده Su-25 متعلق به نیروهای مسلح ارمنستان ، که قصد حمله هوایی به مواضع واحدهای ما در مسیر منطقه جبرائیل را داشت، توسط شلیک های هدفمند نیرو های دافع هوای هوایی ما منهدم شد."

Военнослужащие армянской армии - اسپوتنیک افغانستان
حمله راکتی خونین ارمنستان به شهر "گنجه" آذربایجان

رویارویی مرگبار میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ از 27 سپتامبر اوج گرفته است. به رغم آتش بسی که با میانجیگری روسیه حاصل شد، تبادل آتش و خصومت ها ادامه دارد.

یادآوری می کنیم، که درگیری ها در قره باغ در فیبروری 1988 آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی از جدایی خود از اتحاد جماهیر شوروی آذربایجان خبر داد. در جریان درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه رئیس مشترک - روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد، که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала